Az elmúlt éveket jellemző magas infláció okairól számos elképzelés született, és alighanem számos oka is van, ám a magyarázatok egyikében a vállalatok kapzsiságát tették felelőssé a drágulásért, rámutatva például a PepsiCo vállalatra, amely negyedéves gyorsjelentéseinek ismertetésekor előszeretettel büszkélkedett azzal, hogy a termékeik iránti kereslet az áremelések ellenére sem csökkent. A cég októberben az idei évre is további mérsékelt áremeléseket helyezett kilátásba, és zsinórban harmadszor emelte meg idei nyereségével kapcsolatos várakozásait.
Az élelmiszeripari vállalkozásnak azonban, amely a Pepsi és a 7Up mellett például a Lay’s csipszeket is gyártja, úgy tűnik, véget ért a szerencséje, ugyanis csütörtökön a Carrefour franciaországi és belgiumi üzleteinek polcán az az üzenet jelent meg, hogy az áruházlánc a továbbiakban nem fogja árusítani a cég termékeit, annak elfogadhatatlan áremelései miatt.
A Carrefour szóvivője szerint az azonban még nem világos, hogy visszahívják-e a már a boltok polcain lévő termékeket is, de hozzátette, hogy senkit nem akadályoznak meg abban, hogy megvegye, amit az üzleteik polcain talál.
Az elmúlt évben egyébként németországi és belga kiskereskedelmi láncok is felhagytak egyes cégek termékeinek forgalmazásával az áremelések miatt, az árakról szolgáló tárgyalások taktikai lépéseként.
A francia üzletlánc az egyike volt a nagy márkák kihívójának, így üzleteiben az úgynevezett zsugorinfláció – amikor az áremelés helyett a termék kiszerelését csökkentik – jelenségére is felhívta a vásárlók figyelmét.
Az infláció elleni harcban a francia kormány arra kérte a fogyasztási cikkek gyártóit és a kiskereskedőket, hogy idén a szokásosnál két hónappal hamarabb, januárban zárják le az árakról szóló tárgyalásokat. A kiskereskedelmi szektort szigorúan szabályozó országban ugyanis a szupermarketek mindössze évente egyszer tárgyalhatnak az árakról az étel- és italgyártókkal. A szabályozás célja a francia mezőgazdaság védelme – írja a Reuters.
Iparági szakértők szerint a francia áruházláncok nagyon is készen állnak a különböző cégek termékeinek forgalmazását befejezni, ha nem tudnak megfelelő üzletet kötni, ám azért ez egy utolsó mentsvár is részükről, hiszen az senkinek nem jó, ha a keresett árucikkek nem találhatók meg a boltokban. Könnyen lehet, hogy a mostani lépés is inkább csak a tárgyalás része a Carrefour részéről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.