BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb áremelést tervez a Netflix

A Netflix utoljára 2023 októberében emelte meg előfizetéseinek az árát, ezzel együtt pedig szigorítottak a jelszó megosztási rendszeren is. Miután teljesen megszüntették a legnépszerűbb, reklámmentes előfizetésüket, most újabb áremelésre számíthatnak a felhasználók.

Még csak pár hónap telt el a Netflix legutóbbi áremelése óta, de a streaming platform újra drágítaná az előfizetéseket. Annak ellenére, hogy a Netflix már több mint egy tucat sorozatot kaszált el 2023-ban, díjait viszont jelentősen megnövelte, és a legnépszerűbb előfizetési modelljét még ki is vonta a forgalomból.

Poznan,Poland,-,June,21.2021:,Tv,Television,Netflix,Logo,On
Fotó: Shutterstock

„Idén kamatemelésre számítunk” – mondta a John Hodulik vezette UBS elemzői csoport. A Variety beszámolója szerint 

az előfizetések áremelése és a reklámokkal megtűzdelt modell népszerűsége 2024-ben 15 százalékra fogja növelni a vállalat teljes bevételének növekedését.

Ez 2023-ban 7 százalék volt. A legutóbbi áremelést 2023 októberében történt, ami elsősorban az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot és Franciaországot érintette, átlagosan 2-3 dollárral drágultak a szolgáltatások. Ugyanekkor vezették be a jelszómegosztás korlátozását, ami szintén nagy elégedetlenséget szült a felhasználók körében. 

A Netflixen jelenleg három előfizetés érhető el Magyarországon:

  • a Basic, HD minőségő csomag 2490 forintba,
  • a Standard, Full HD minőségő csomag 3490 forintba,
  • és a Premium, Ultra HD minőségő csomag 4490 forintba kerül.

Hazánkban nem érhető el a Netflix reklámokkal megtűzdelt, olcsóbb előfizetési modellje. 

Már évek óta zajlik a verseny a streaming és a hagyományos televíziózás között, idén elérkezhet a történelmi pillanat. A streaming ugyanis új szakaszba lép 2024-ben, a negyedéves jelentések szerint bevételei megelőzik majd a hagyományos tévé-előfizetéseket. A negyedéves előrejelzések alapján a streamingszolgáltatások összesen 17,3 milliárd dollár bevételt fognak hozni 2024 harmadik negyedévében, ami meghaladja az Egyesült Államokban a fizetős televíziózás 16,7 milliárd dolláros (nagyjából 5989 milliárd forint) előrejelzését.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.