A Temu teljes mértékben együttműködik a magyar Gazdasági Versenyhivatallal (GVH) az ellene indított eljárásban. A cég szóvivője közölte, hogy még újak a magyar piacon, így igyekeznek megismerni a helyi szokásokat és a fogyasztói preferenciákat.
Megszokott gyakorlat Magyarországon, hogy a globális technológiai vállalatokat és online platformokat eljárások lefolytatásával vizsgálja a GVH. Együttműködünk a versenyhatósággal, és mindent megteszünk, hogy megfeleljünk a legszigorúbb magyar előírásoknak is
– válaszolt a Forbes kérdésére a Temu szóvivője, kiemelve, hasonló eljárást folytattak le korábban
A Gazdasági Versenyhivatal még február végén közölte, hogy több bejelentéses eljárás is folyamatban van a kínai Temu online piactér kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. A rendelkezésre álló információk és adatok szerint az Írországban bejegyzett Whaleco Technology Limited az általa üzemeltetett honlapon és a Temu mobilalkalmazáson keresztül valószínűsíthetően olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot folytat, ami alkalmas lehet arra, hogy megtévessze a fogyasztókat – tájékoztatott szerdán a GVH.
A Temu az általa értékesített termékek esetében „akár 95 százalék” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.
A nemzeti versenyhatóság azt is észlelte, hogy a webáruház a honlapján és a mobilalkalmazáson akciós ajánlataival összefüggésben a teljes vásárlási folyamat alatt sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé, például: „már csak 4 maradt”, „majdnem elfogyott”, „megvásárolva 1 perccel ezelőtt”, „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”, „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”, „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”. A GVH szerint ezek az üzenetek valószínűsíthetően alkalmasak arra, hogy a fogyasztókat sürgessék, valamint pszichés nyomásgyakorlás alá helyezzék a vásárlásra vonatkozó döntésük meghozatalában.
A GVH az oldalon közzétett és vallott értékek között a „Társadalmilag felelősségteljes – Jót tenni a világgal” kijelentés szerepeltetésével valószínűsíthetően megtévesztő gyakorlatot folytat a termékek lényeges jellemzőivel kapcsolatban. Továbbá a GVH azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozás az általa népszerűsített és forgalmazott termékek esetében azt a hamis benyomást kelti, hogy a termékek jogszerűen értékesíthetők, annak ellenére, hogy nem rendelkeznek „CE” megfelelőségi jelöléssel.
Mindezek alapján a GVH a Temu online piacteret működtető Whaleco Technology Limiteddel szemben
a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.