A Huawei közölte, hogy tavaly 87 milliárd jüan, azaz 4386 milliárd forint nyereséget termelt, ami több mint kétszerese a 2022-es 35,6 milliárd jüannak, de érdemben elmarad a 2021-es rekord 113,7 milliárd jüantól. A bevételek 9,6 százalékkal, 704,2 milliárd jüanra nőttek. A vállalat bevételeinek több mint fele az IT- és kommunikációs szolgáltatásokból származott, amelyet a fogyasztói termékek és a felhőalapú számítástechnika követett.
Ken Hu, a vállalat elnöke elmondta, hogy
az okosautó-üzletágából származó bevételei több mint megduplázódtak, és tavaly 4,7 milliárdot hoztak a cég konyhájára.
A sencseni székhelyű vállalat mindezt úgy érte el, hogy a Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi háború középpontjában áll. Az amerikaiak szerint a kínai kormány kémkedésre használhatja a vállalat eszközeit, amit azonban a Huawei tagad. Az amerikai korlátozásokra válaszul Peking többször is kifogásolta, hogy Washington „visszaél a nemzetbiztonság fogalmával a kínai vállalatok ellehetetlenítésére”, valamint „diszkriminatív és tisztességtelen gyakorlatot alkalmaz”.
Az Európai Bizottság tavaly júniusban úgy döntött, hogy a kínai távközlési berendezések szállítói, így a Huawei is, biztonsági kockázatot jelentenek az EU számára, a franciák pedig februárban házkutatást tartottak a cégnél.
A Huawei továbbra is a világ vezető berendezésgyártója és hálózatkiépítője a mobilinternet ötödik generációja, azaz az 5G kapcsán.
Mint a Világgazdaság is megírta, a Huawei tavaly dobta piacra a Mate 60 Pro okostelefonját, amely aggodalmat váltott ki az amerikai vezetésben. A mobiltelefon egyike volt azoknak az eszközöknek, amelyeknek köszönhetően megnőtt a vállalat profitja. A készülék egy fejlett, hazai gyártású csippel működik, azaz
kétség merült fel azzal kapcsolatban, hogy Kína félvezető-technológiákhoz való hozzáférésének korlátozása hatékony-e.
Az évek óta tartó szankciók elvágták a cég hozzáférését az Egyesült Államokban gyártott alkatrészekhez és technológiákhoz, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy diverzifikálja növekedési stratégiáját. Hu a pénzügyi jelentésben kiemelte, hogy ez sikerült.
Hazai pályán lenyomja az iPhone-t a HuaweiHiába kínál egyre nagyobb kedvezményt az Apple, a Huawei elhúzott az amerikai cég mellett Kínában. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.