A BYD 9700 dollárra, azaz 3,51 millió forintra szállította le legolcsóbb elektromos modelljének, a Seagullnak az induló árát. Ráadásul az 5,4 százalékos árcsökkentést a modell felfrissített, Glory Edition változatának bejelentésével egyidejűleg lépték meg. Sajnos csak a kínai piacon, mert a kínaiak ezt a modellt Magyarországon nem forgalmazzák, pedig dupla áron is sikere lehetne a tízmillió forintnál is jóval drágábban kínált Seal, Dolphin és Atto 3 árnyékában.
A cég azonban érthető módon először a magas haszonkulccsal értékesíthető elektromos autóival akarja megdolgozni az európai piacot, a tömegtermékek – mint a Seagull – gyártását és terítését például a szegedi épülő óriásgyárukra bízhatnák. A BYD valamennyi kurrens márkájánál mostanában vezette be a ráncfelvarrott Glory Edition változatot, s hogy a dicsőség teljes legyen, valamennyinél le is csippentett rendesen az árcédulából.
Legutóbb, február végén a Qin Plus és a Chaser 05 modellek kaptak új formát és vele új, 12 százalékkal redukált árat, ezeknél 3,91 millió forintnyi jüant kell fizetni a legolcsóbb változatért. A friss bejelentés szerint a Seagull továbbra is három változatban rendelhető, a full extrás változatért sem kell 4,21 millió forintnál többet fizetniük a kínaiaknak.
A helyi sajtó megjegyzi, hogy a 3,78 méter hosszú Seagull egyik méretében sem történt változás, a motorok teljesítménye és a lítium-vasfoszfát akkumulátorok kapacitása is a régi, a két szerényebb kivitelű modell 305, a topmodell 405 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel – a kínai helyi szabványok szerint, azaz
legfeljebb a csicsázásban történhettek változások.
A legerősebb, 55 kilowattos motorral rendelkező modell 4,9 másodperc alatt képes felgyorsulni 50 kilométer per órás sebességre. Nem elírás történt, a kínaiak valóban az 50-es táblát mutatták fel, a 100 kilométeres gyorsulási tempóról nem közöltek hivatalos adatot.
Persze ennyi pénzért Ferrari-képességű autót várni ostobaság is lenne. Annál is inkább, mert a Seagullal a BYD hangsúlyozottan a legárérzékenyebb vásárlókat célozza meg, magyarul a legszegényebbeket, akik autóvásárlásra adják a fejüket.
Tegyük hozzá, hogy sikeresen, hiszen a tavalyi negyedik negyedév óta a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromosautó-gyártója címet a Teslától elorzó kínai társaság egyik legkelendőbb modelljének számít a Seagull, amelyből tavaly 280 217 darab kelt el, ez 9,2 százalékot képvisel a teljes forgalomban.
Februárban egyébként a tavaly április óta forgalmazott Seagullból a BYD 13 492 darabot értékesített, ez az összeladásokban már magasabb, 11 százalékos részesedésnek felel meg, s ezzel a negyedik legsikeresebb modellnek számított a cég kínálatában. A BYD modellpalettáján egyébként mindenki megtalálhatja az ízlésének és pénztárcájának megfelelő elektromos járművet, kezdve a Seagulltól a Yangwang prémiummárka reprezentánsaiig, amelyek a 85 millió forintos U9-es csúcsmodellig terjednek.
A BYD hétfőn két kiemelt latin-amerikai piacra is bevezette a Seagullt, ám Mexikóban és Brazíliában az ott már ismerősebben hangzó Dolphin Mini névvel. Érdekesség, hogy mindkét országban gyártással is rendelkezik majd a BYD, Brazíliában már kézzelfogható valóságot jelent ez, míg Mexikóban a helykeresésnél tartanak, bár folyamatosan cáfolják, hogy az Egyesült Államok piacán történő megjelenésük érdekében viszik az amerikai határhoz a mexikói bázisukat.
Kínai sajtóértesülések szerint a brazíliai, évi 150 ezer darabos kapacitásúra tervezett – de bővíthető – Bahia állambeli gyár az idei utolsó negyedévben, de legkésőbb 2025 első hónapjaiban már termelni fog. A Jiemian úgy tudja, hogy a BYD 58 millió dollárért vette meg az államtól azt a 460 hektáros területet, amelyen most építkezik.
A 220 milliárd forint értékű beruházásban három üzem is megépül a hatalmas, részben a kivonuló amerikai Fordtól megörökölt területen: egy busz- és teherjárműalváz-gyártó egység, egy komplett személyautógyár és egy a brazíliai lítiumlelőhelyekről begyűjtött akkumulátor-nyersanyagot feldolgozó-finomító üzem.
Ahonnan a tisztított nyersanyagot Kínába szállítják. A BYD itt gyártja majd a dél-amerikai piacra szánt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.