Jött, látott és győzött Itáliában a Voyah. Legalábbis a kínai Dongfeng Motor Corporation új elektromosautó-márkája a héten rendezett bemutatkozásán hamar meggyőzte az olaszokat, hogy érdemes megbarátkozniuk a villanyautóikkal. A cég a Voyah Free SUV nevű városi terepjáróját, a sokrétű felhasználásra alkalmas Voyah Dreamer MPV-t és az elegáns formavilágú Voyah Zhuiguang szedánt ajánlotta a kereskedők és a vásárlók figyelmébe.
Be is talált: a magukkal vitt száz autó mindegyike lábon elkelt. Lu Fang, a Voyah vezérigazgatója értékelte is a sikert, megígérve, hogy a következő körben a tölthető hibridekből (plug-in) álló modellflottájukat is elhozzák.
Bár Giorgia Meloni olasz miniszterelnök annak sokkal jobban örülne, ha a kínaiak gyártást hoznának az országba, ahol jelenleg a Fiat-tulajdonos Stellantis az egyetlen számottevő autógyártó, ők pedig multinacionális és profitvezérelt vállalatként oda viszik a gyártást, ahol az a legjobban kifizetődik számukra.
És ez korántsem Olaszország. Épp emiatt Meloni és a Stellantis-vezér, a portugál Carlos Tavares között meglehetősen hűvös a viszony, igaz, ez enyhülni látszik, amióta a Stellantis megígérte, hogy évi egymillió darab fölé próbálja vinni itáliai autógyártását.
A Stellantis egyébként a napokban ismét kihúzta a gyufát Rómánál azzal, hogy az első full-elektromos Alfa Romeo-modelljét Milano névre keresztelte, csakhogy a jármű gyártását legott Lengyelországba vitte, mire Adolfo Urso gazdasági miniszter megfenyegette a vállalatot, mondván, ezzel megtévesztik a villanyos Alfa vásárlóit, mivel az nem tekinthető az olasz ipar termékének.
A nyakatekert magyarázat nem hatotta ugyan meg a Stellantis marketingeseit, de azért jobb a békesség alapon inkább átkeresztelték a típust Juniorra – ami, valljuk be, nem egy ütős alternatíva, de ez legyen az ő bajuk.
Visszatérve a Voyahhoz, a cég nem teljesen ismeretlen az európai piacon, miután már 2022 óta jelen van kisebb szériában exportált járműveivel. A Voyah kereskedéseket tart fenn
és már túl van a tízezredik eladott járművön. A terjeszkedés újabb körébe Magyarország sajnos nem esik bele, viszont Szlovákia, Németország, Spanyolország és Portugáliába igen, azaz a négy nagy uniós autópiacból csak Franciaország marad ki – egyelőre. A kínai cég olaszországi offenzíváját a helyi CarMobility márkakereskedővel együttműködve indította útjára.
A Voyah fiatal márka, 2020 végén alapította a kínai piac ötödik legnagyobb szereplője, a Dongfeng, amely a négy nagy állami kézben lévő kínai autógyártó – SAIC Motor, Changan Automobile, FAW Group, Dongfeng – közül a legkisebb. A Voyah két héttel ezelőtt jelentette be, hogy legyártotta százezredik elektromos autóját, s a termelés felpörgetésének köszönhetően már az idén százezres szériában szerelik össze a minőségi autóikat.
A friss statisztikai adatok szerint a Voyah 50 552 járművet szállított ki a 2023-as teljes naptári évben, ami 161 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest. Az idei első negyedévben a Voyah 16 345 járművet adott át megrendelőinek, ez 188 százalékkal több az egy évvel korábbi mennyiségnél.
A Dongfeng vezetését nem csak az európai inváziós stratégia tartja izgalomban, hanem a jövő héten kezdődő pekingi autóshow is, ahol bemutatkozik a cég extrém terepekre kifejlesztett valódi terepjárója, az elektromos M-Hunter, amely a korábban kihozott M-Hero alapjaira épül és minden körülmények között talpon tud maradni a gyártója szerint.
Az M-Hero a kínai Hummer, a hadsereg is rendelt mér belőle egy jó flottányit. Az M-Huntert vezetni sem gyerekjáték, de vételárának leszurkolása sem megy komoly fájdalmak nélkül: a járműért 138 160 dollárt – 51 millió forintot – kell letenni az asztalra, ez pedig tekintélyes összeg egy mindenhová eljutni képes hobbiautóért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.