Az első magyarországi Primark-üzlet május 28-án, kedden reggel 10.00-kor nyílik meg, de már javában sorban állnak a vásárlók a bolt előtt. A fast fashion cég budapesti boltjának hivatalos megnyitója alkalmából az üzlet dolgozói zenére zászlókat lengetnek, a helyszínen készült videók alapján inkább már egy fesztiválra hasonlít a Primark-üzlet debütálása.
Kíváncsi vagyok az üzletre, vártam már nagyon, na de könyörgöm, már itt öli egymást a nagyérdemű egy része (…)
– fogalmazott az egyik résztvevő egy nyilvános Facebook-csoportban. „Jézusom, előre félek, mi lesz” – írta egy másik felhasználó. „Tolongás maximum az üzleten kívül várható. Biztonságtechnikai okokból bent korlátozva lesz a vásárlók létszáma” – írta meg az egyik érdeklődő. A kommentfolyamban volt egy olyan ironikus bejegyzés is, amelyben a kommentelő azt írta, hogy „ha kell, akár verekszik is”.
A legfrissebb videós beszámoló szerint a nyitásra ugrásszerűen megnőtt a sorban állók száma, a bolt elé egy hosszú kordont húztak ki. A videó alapján, ahogy végeznek a vásárlással, engedik be csoportosan a következőket az üzletbe.
Többen babakocsival, kisgyerekkel, kutyával álltak sorban, az élő videóban megjegyezték, hogy a Primark a promóciós csokoládé helyett inkább vizet osztogasson az emberek között, mert egy óra alatt szinte elfogyott a levegő a plázában.
Maciej Podwojski, a Primark kelet-közép-európai vezetője korábban elmondta, hogy a környező országokból is természetesen számítanak vásárlókra, de elsősorban a magyarországi fogyasztókra koncentrálnak. Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy a
budapesti üzlet 3100 négyzetmétert foglal magába, és nyolcmillió euróból (több mint hárommilliárd forint) valósult meg, a magyarországi beruházással 180 munkahelyet hoztak létre.
A Primark felső vezetője arra a kérdésre, hogy divatáruház tervez-e újabb magyar üzletet nyitni, úgy fogalmazott, hogy „szívünkkel, lelkünkkel, eszünkkel az Aréna Mall Primark üzletére koncentrálunk”, de természetesen figyelik a vásárlók reakcióit is.
Én azt gondolom, hogy Magyarország nem kis ország, személy szerint azt gondolom, hogy simán elbírna még egy üzletet. Meglátjuk, mit hoz a jövő
– fogalmazott. A Primark rendkívül népszerű üzletlánc, rengeteg magyar Bécsig is hajlandó kiutazni, hogy vásárolhasson az áruházláncban. A régióban szinte már csak Magyarországon nem volt üzlete a cégnek. A cég 2019-ben nyitotta meg a közép- és kelet-európai térség első üzletét, a szlovéniai Ljubljanában.
A divatlánc eddig Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában nyitott üzleteket. A budapesti nyitás mellett a Primark folytatja terjeszkedését a régióban: a következő egy évben a romániai Temesváron, a csehországi Prágában és a lengyelországi Bydgoszczban nyit üzleteket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.