Valószínűleg sokak megkönnyebbülésére megegyezett egymással a Universal Music Group és a TikTok. A két vállalat csütörtökön közölte, hogy sikerült új licencszerződést kötniük, ami azt jelenti, hogy több millió dalt tesznek újra elérhetővé a videómegosztó oldalon.
Az egyezséggel több hónapos huzavona ért véget, mivel a korábbi licencszerződés januári lejárta óta nem tudott a két fél megegyezni a művészek és dalszerzők jogdíjfizetéséről, a mesterséges intelligencia elleni védelemről és a TikTok felhasználóinak online biztonságáról. Pedig a megegyezés égető volt mindkét félnek, a közösségi oldal értékes marketing- és promóciós eszköz a zeneipar számára. A TikTok az amerikai 16–19 évesek közt a legnépszerűbb ilyen platform, a videómegosztó maga mögé utasította még a Spotify zenei streamingszolgáltatót is a Midia Research szerint.
A Universal Music pont ezért is állt bele a jogdíjvitába, mivel állítása szerint a platform népszerűsége ellenére az általa kezelt dalok lejátszása után kevesebbet fizetett a TikTok, mint a hasonló platformok. A zenei kiadó szerint a TikTok éves bevételének 1 százalékát adja, vagyis 2023-ban körülbelül 110 millió dollárt. Ezzel szemben a Midia elemzése alapján a YouTube 1,8 milliárd dollárt fizetett a zeneiparnak a felhasználók által generált tartalmak után a 2022. júniusig tartó 12 hónapban – emelte ki a Reuters.
A Universal az év első hónapjaiban fokozatosan több millió zeneszámot szedett le a videómegosztóról, többek közt Taylor Swit, Harry Styles és Adele dalait is.
Olaf Scholz ígéri: nem fog a TikTokon táncolniA német kancellár minden lehetséges eszközzel igyekszik visszanyerni népszerűségét. Vajon a TikTok fordít a szerencséjén? |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.