A Netflix és a hasonló streamingszolgáltatók rövid idő alatt kiszorították a kábeltévét, a kényelmesebb alternatívát azonban hamarosan a régi rendszer legnagyobb problémája is megfertőzheti: a reklámok, amelyek még akkor is meg fognak jelenni, ha prémiumárat fizetünk a csatornákért.
Bár ez volt az első nagy streamingszolgáltató, mindössze néhány év alatt rengeteg vetélytársa jelent meg, amelyek feldarabolták egymás között a piacot. A Disney-től az Amazonon át egészen a YouTube-ig szinte minden médiaóriásnak van ilyen programja, ez pedig mindegyik esetében lelassította a növekedést.
A Netflix a lassuló bevételeket úgy akarja megkerülni, hogy bevezeti a reklámokat – a Bloomberg értesülése szerint mindenhova.
Egészen az utóbbi időkig a hirdetések megnézése csak az ingyenes verziók felhasználóinak jelentett gondot, ám a jelek szerint a reklámok még a magasabb árú előfizetésekre is rá fognak kapaszkodni, hogy ezzel erősítsék a vállalat növekedését.
Ehhez azonban a szolgáltatónak olyan dolgot kell tennie, amely a jelenlegi piacon szinte lehetetlennek tűnik: tovább kell növelnie a népszerűségét és a felhasználói számát, hogy felkeltse a legnagyobb hirdetők figyelmét.
A Netflix ugyanis a reklámpiaci ranglétra legalján van a versenytársaival szemben, amelyek anyavállalatai a koruknak köszönhetően sokkal kiterjedtebb kapcsolatrendszerrel és emiatt megbízhatóbbnak tűnő felülettel rendelkeznek.
A lépés azonban visszafelé sülhet el: a felhasználók számára olyan magas lehet a hirdetésmentes előfizetések ára, hogy átpártolnak a vetélytársakhoz, vagy akár megismétlődhet a kábeltévé története, és az emberek visszatérnek a kalózkodáshoz. Legalábbis addig, amíg meg nem jelenik egy kényelmesebb alternatíva.
A Netflix sok felhasználót elszomorít, ezúttal nem áremelésselA streamingszolgáltató alkalmazása számos készüléken elérhetetlenné válik hamarosan. A Netflix az év első felében az áremelésekkel borzolta a kedélyeket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.