Megérkezett a McDonald’s várva várt 5 dolláros (1850 forint) menüje, amely a gyorséttermi cég szerint új lehetőséget kínál az inflációtól sújtott háztartásoknak. Az 5 dolláros menüben a vendégek két szendvics közül választhatnak – McDouble vagy McChicken –, valamint egy kis krumpli, négy darab McNuggets és egy kis üdítő jár hozzá.
A McDonald’s szerint az új menü egyelőre csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, és csak korlátozott ideig – jelenleg nem tudni, hogy Magyarországra is érkezik-e az új menü. Az új menü mellett a gyorséttermi lánc országszerte Free Fries Friday-t (ingyenkrumplis péntek) is tart. A tavaly ősszel elindult promóció lényege, hogy ha valaki a McDonald’s alkalmazásán keresztül legalább 1 dollárba kerülő tételt vásárol, egy ingyenes közepes csomag sült krumplit kap – írja a Fox Business. A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint
egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztók a gyorséttermi láncokra, ezért nekik a megfizethetőségre kell fókuszálniuk.
A McDonald’s részvényei 12 százalékot estek idén. A vállalat 2024 március végén mintegy 42 ezer étteremből állt, amelyek közül 13 500 az Egyesült Államokban található.
Első hangzásra lehetetlenségnek tűnhet egy 5 dollárba kerülő menüből profitot termelni. Mark Kalinowski, egy veterán gyorséttermi elemző azonban úgy becsülte, hogy
a menü összetétele miatt 1–5 százalékos haszonkulccsal lehet számolni, vagyis rendelésenként 0,05 és 0,25 dollár közötti összeggel.
Ez alacsonyabb, mint egy McDonald’s-étkezés szokásos haszonkulcsa, amelyet Kalinowski 5 és 10 százalék közöttire becsült. Az elemző azonban azt mondta, a menü további előnye, hogy az árérzékeny vásárlók visszakerülnek a körforgásba, és ismét felkeresik a McDonald’sot – írja a MarketWatch.
Ha nemcsak túlélni akarnak, hanem nyereségesek is lennének, akkor valamit sürgősen és nagymértékben változtatniuk kell a világszerte ismert kávézó- és gyorsétteremláncoknak . Sokan ugyanis inkább otthon esznek, mintsem étteremben, a világszerte érezhető magas infláció miatt. A jelenséget visszaigazolják a McDonald’s és a Starbucks első negyedéves pénzügyi jelentései is, amelyek szerint az eladások elmaradtak a várakozásoktól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.