A Lufthansa-csoportnál jövő évtől jegyenként akár 72 eurós pótdíjat is felszámíthatnak, hogy ezzel fedezzék a klímavédelmi előírások miatt megemelkedő repülési költségeiket – jelentette be a német légitársaság kedden.
A Lufthansa már régóta panaszkodik a többletköltségek miatt, amelyeket az uniós rendeletek és a nemzeti adók rónak az európai légitársaságokra, ám csak most döntött úgy, hogy megemeli az árait.
A légitársasági csoport a következő években már nem lesz képes egyedül viselni a szabályozási követelmények miatt egyre növekvő többletköltségeket
– áll a Lufthansa sajtóközleményében. A pótdíj a június 26-tól lefoglalt, európai országokból induló járatokra lép életbe; a távolságtól függően az áremelés 1 és 72 euró, azaz 395 és 28 500 forint között mozoghat majd.
Az EU kibocsátáskereskedelmi rendszere (ETS) és a fenntartható légi üzemanyagokra (SAF) vonatkozó szabályozások óriási pluszköltségeket rónak a légitársaságokra, amelyeknek választaniuk kell, hogy rövid időn belül lecserélik a gyakran több száz gépből álló flottájukat olyan modellekre, amelyek környezetkímélőbbek, vagy magas adót fizetnek az EU-nak.
Húsba vágó hírt közölt a Ryanair: nagyot drágulhat nyáron a repülésA Boeing a vártnál kevesebb megrendelt repülőgépet tud leszállítani a Ryanairnek júniusig. Az ír fapados emiatt szűkös kapacitással repülhet a forgalmas nyári szezonban, a jegyárak pedig 10 százalékkal drágulhatnak. |
Mivel a flotta átalakítása a vállalatok számára lehetetlen feladat lenne, ezért kénytelenek elviselni a meredeken emelkedő költségeket, amelyeket az utasokra terhelhetnek.
A Lufthansa – amelyhez az Eurowings, a Swiss, az Austrian és a Brussels Airlines is tartozik – szerint a pótdíj fedezi a légi közlekedésre vonatkozó ETS- és SAF-költségeket – amelyek jövőre lépnek életbe –, illetve az ENSZ Corsia kibocsátáscsökkentési programjának ráfordításait.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy ennyivel véget értek a problémáik: nemrég ugyanis az Európai Parlamentben felmerült a kerozinra kivetendő új adó lehetősége is, ami további terheket róna a társaságokra.
Ezek bevezetése miatt várhatóan nem a Lufthansa lesz az egyetlen, amely megemeli a díjait, pár éven belül a fapadosoktól a luxusjáratokig mindenhol tetemes drágulásra kell számítanunk – miközben az alternatív üzemanyagok elterjedése még sehol sem tart.
Már most is drága, de egyre inkább az lesz a repülésVilágszerte drágul a repülés, a legnagyobb arányban Európában és Észak-Amerikában. A várakozások szerint a jelenlegi díjak tovább emelkednek, mivel az utazóközönség növekedésével nem győznek lépést tartani a légitársaságok. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.