BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Retteghet a Temu és a Shein, szuperolcsó kínai boltot nyit az Amazon

Az e-kereskedelmi óriás visszavág riválisainak, és új áruházat nyit az oldalán. Az Amazon hamarosan a Temu és a Shein példájából tanulva maga is olcsó, Kínából származó termékeket fog árulni, hogy megőrizze piaci dominanciáját.

Az Amazon azt tervezi, hogy ellentámadást indít az olyan riválisaival szemben, mint a Temu és a Shein, kibővítve üzleti modelljét közvetlenül Kínából származó, olcsó termékekkel, mivel a közelmúltban az ázsiai vállalatok túl nagy részesedést szereztek az e-kereskedelmi piacon.

Amazon Prime box or Amazon shipping box on black background
A kínai e-kereskedők tökéletesítették a fegyvert, amit most ellenük fordítana az Amazon 

A Financial Times által látott prezentáció szerint a vállalatcsoport a közelmúltban egy kínai gyártókkal tartott találkozóján vázolta fel üzletbővítési modelljét, amely egyenesen az ázsiai országból származó, akciós termékek amerikai értékesítésére és házhoz szállítására épülne.

Az Amazon ezzel parancsolna megálljt az olyan kínai vállalatok előretörésének, mint a Temu és a Shein, amelyek olcsó termékeikkel néhány év alatt elárasztották a nyugati piacokat.

Az e-kereskedő projektjéhez egy új raktárat építenének fel Kínában, ahova a helyi beszállítók a rendelést követően beküldik áruikat, az amerikai cég pedig a tradicionális postát használó riválisainál gyorsabban, mindössze 10 nap alatt juttatná el a termékeket a vásárlókhoz.

Az Amazon kifejezetten olyan fogyasztókat célozna meg, akik hajlandók lennének a cégre jellemző egy- vagy kétnapos szállítási határidőknél többet várni a csomagjukra egy-egy jó üzlet fejében.

Temu-tempó: szinte az egész világot letarolja a kínai e-kereskedő

A Temu-tulajdonos Pinduoduo gyorsjelentése szerint ismét felülmúlták a negyedéves előrejelzéseket. A kínai Temu az egész világon egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a fogyasztók pedig annak ellenére szórják el nála a pénzüket, hogy a termékek minősége gyakran silány. 

A jelenleg tesztelt, Kínából közvetlenül érkező termékek boltjába olyan áruk tartoznának, amelyeket 20 dollárnál kevesebbért árulnak darabonként, fél kilónál kevesebbet nyomnak, és nem ehetőek vagy nem folyékonyak. Az Amazon a nyáron kezdi meg az eladók és termékeit belistázását, és várhatóan ősszel nyitja meg az olcsó bolt kapuit.

Mindig keressük az új utakat az értékesítési partnereinkkel való együttműködésben, hogy nagyobb választékkal, alacsonyabb árakkal örvendeztessük meg vásárlóinkat 

– közölte az e-kereskedelmi óriás, amelynek piaci értéke szerdán először lépte át a 2 ezermilliárd dolláros történelmi határt.

A PDD Holdings tulajdonában lévő Temu és a kínai alapítású Shein tökéletesítették ezt az üzleti modellt, amelynek működését amerikai és európai kereskedelmi kiskapukra építették fel, és a vámokat megkerülve alacsonyan tartották az Ázsiából behozott termékeik árát.

Ez lehetővé tette számukra, hogy néhány év alatt az e-kereskedelem legnagyobb szereplőivé váljanak, annak ellenére, hogy a hosszú szállítási idők és az áruk alacsony minősége miatt rengeteg elégedetlen vásárlót hagytak cserben.

Agresszív üzleti modelljük és gátlástalan marketingkampányaik miatt azonban Washington és Brüsszel is keményen kritizálta a vállalatokat, az Egyesült Álmokban pedig nemrég törvényjavaslatot nyújtottak be az általuk használt kiskapu bezárására.

Az Amazon lépése ráadásul pont a legrosszabb pillanatban jön a Shein számára, amely jelenleg a londoni tőzsdére próbál bejutni. A cég terve eddig csak politikai akadályokba ütközött – egy rutinos amerikai versenytárs színrelépése az alacsony árkategóriában viszont új helyzetet teremthet, elriaszthatja a lehetséges befektetőket a kínai cég környékéről.

Amazon: továbbképzésre küldik az elbutult Alexát

Eddig valóságos pénztemető volt az Amazon személyi asszisztens szolgáltatása, de az Alexára most ráeresztik a mesterséges intelligenciát, hogy felvehesse a versenyt riválisaival. Jeff Bezos Amazon-alapító édesgyermeke így talán némi bevételt is hoz majd a vállalatóriásnak.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.