Új taggal, a Mitsubishi Motorsszal bővül a Nissan és a Honda stratégiai szövetsége, amelynek a keretein és területein folyamatosan dolgozik a japán autóipar három meghatározó vállalata – adta hírül vasárnap a Nikkei üzleti portál.
Hárman együtt évi nyolcmillió darabos gyártási kapacitással rendelkeznek, ezzel felnőnek
Az már most kiderült, hogy a három gyártó közös alapokra helyezi a jármű-irányítási rendszerét, azaz a szoftverek fejlesztését egy kézbe adják, s a szinergiák révén nem részletezett, de hatalmas összegeket tudnak megspórolni. A Nissan és a Honda márciusban közölte, hogy stratégiai partnerségben gondolkoznak és együttműködnek az elektromos járművek alkatrészeinek gyártásában és a mesterséges intelligenciát felhasználó autóipari szoftverplatformok fejlesztésében – írja a Reuters.
A Mitsubishi csatlakozását egyik érintett sem kommentálta, de nem is cáfolta. A kiváló raliautóiról és három gyémántot tartalmazó lógójáról ismert Mitsubishi beszállása azért sem keltett meglepetést, mert 34 százalékban a Nissan tulajdonában van.
Kettejükben közös, hogy a Renault mentette meg őket az összeomlástól az ezredforduló környékén, pontosabban Carlos Ghosn, aki az autóipar meghatározó alakja, s a francia cég elnök-vezérigazgatója volt akkortájt.
A Renault-val hármas szövetséget alkottak, amiből leginkább a franciák profitáltak,
nem véletlenül menekültek ki a szorításukból a többiek, amikor Carlos Ghosn dicstelen bukása és a nevezetes, nagybőgő tokban Japánból Libanonba történt kimenekítése átírta az erőviszonyokat és ha nem is teljesen, de szétforgácsolódott a frigy – lazább keretek között folyik tovább a közös munka.
A Nissan, a Honda és a Mitsubishi Motors együttműködése válasz a kínai elektromos autógyártók és a Tesla fenyegetésére, amelynek legutóbbi mozzanata a Japán harmadik legnagyobb autógyártójának számító Nissan csütörtöki bejelentése volt, miszerint csökkenteni kényszerült éves tervszámait, miután az Egyesült Államokban az erős árengedmények szinte teljesen eltüntették az első negyedévi nyereségét.
A cég Amerikában és Kínában értékesíti globális termelésének csaknem a felét, de már egyik piacon sem muzsikál a régi színvonalon. Erre egy kiút van: a versenyképesség fokozása, aminek költségcsökkentésekkel és a mostani stratégiai szövetséggel ágyaznak meg,
A Honda sem remekel Kínában, a helyi gyártással rendelkező társaság 415 906 járművet adott az első fél évben ez 21,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi időszakban mértnél. A tavalyi mérleg 10,1 százalékos visszaesés és 1,23 millió eladott autó volt.
A cég stratégiai döntést hozott: mintegy ötödével, évi 290 ezer kevesebb benzines és dízel autót gyártanak ezentúl Kínában, ahol hét üzemük van, 1,49 millió darabos összkapacitással. Ezekből kettőt elektromos autók gyártására állítanak át szeptembertől, illetve novembertől.
Felgyorsítjuk az elektromos átállást és optimalizáljuk gyáraink termelését
– hangzott a vállalat indoklása a Weibo közösségi portálon. A GAC Honda közös vállalatnál 50 ezer, a Dongfeng Hondánál pedig 240 ezerrel kevesebb fosszilis üzemanyaggal hajtott autó készül a jövőben, ezzel a teljes gyártókapacitás 1,2 millió darabra szűkül, ebből egymillió a benzines jármű, azaz az átállást elég alacsony bázisról indítják.
De már neve van is az új Honda szüleménynek: az e:N-ből és Lingxiből álló kínai modellcsalád a Ye-vel bővül. A tisztán elektromos Ye-ből 2027-ig hat alaptípust hoznak forgalomba Kínában. Közülük hármat,
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.