A BMW bemondta az unalmast, egyetlen pfenniget sem hajlandó a feltőkésítésre váró svéd akkumulátor-gyártó társaságba betenni, amikor az önhibáján kívül bajba került. A Bloomberg forrásai szerint a bajor autógyártó nem akar részt venni sem a mostani, sem a következő tőkebevonási fordulóban, pedig a Northvoltban a hivatalos kimutatások szerint meglévő 2,8 százalékos részesedésével arányos befizetés garantáltan nem küldené padlóra.
A Northvolt az elektromos autók iránti kereslet megzuhanása és az olcsóbb termékeikkel piacot szerző kínai akkumulátorgyártók európai expanziója miatt likviditási válságba került, ehhez a BMW nagyban hozzájárult azzal, hogy az év elején visszamondott egy két milliárd eurós akkumulátor-rendelést, helyette azt mondta, hogy szívesen részt vesz egy következő generációs cella kifejlesztésében.
A BMW halálos csókja után Peter Carlsson Northvolt-vezérigazgató és Harald Mix társalapító ígéretet tett arra, hogy talpon tartja a nemrég még hat nagyberuházást tervező és kivitelezésüket most parkolópályára küldő Northvoltot, de úgy látszik, hogy ehhez a szakmai befektetőkre nem számíthatnak.
A 21 százalékával a legnagyobb részvényesének számító Volkswagen épp leépítési-gyárbezárási hullámot tervez,
mellesleg 10 milliárd eurót kellene megtakarítania rövid határidőn belül, úgyhogy tőlük aligha számíthatnak mentőövre, holott egyben a wolfsburgiak még ma is a legnagyobb megrendelőjük.
Most azt üzenték, hogy beszállítóként számítanak rájuk, de arról nem nyilatkoztak, hogy anyagilag is készek lennének-e megerősíteni Európa legnagyobb akkumulátorgyártóját.
A BMW után még többen jelezték megrendeléseik csökkentését, köztük a Volvo és a Volkswagen is, mivel az elektromos autók iránti európai kereslet látványosan visszaesett.
A Northvolt nemrég még a tőzsdére lépést tervezgette, de ezt a forrásgyűjtő lehetőséget is elvetette, a várható ramaty értékeltségre és a nagy megfelelő körülményekre hivatkozva. Másfél hete a hitelcsatornák eldugulására és a megrendelések elmaradására hivatkozva takaréklángra állította termelését, megnyirbálja beruházásait és ötödével csökkenti dolgozói számát, 1600 főt bocsát el.
A Northvolt szeptember 9-én már megtette az első megszorító lépéseket, a többi között leállította termelését legnagyobb gyárában, a Northvolt Ettben, amely az északi sarkkörnél fekvő Skelleftea város közelében található, eladta svédországi tervezett katódgyárának területét, és szakmai partnereket keresett lengyelországi gyárainak üzemeltetéséhez.
A Northvolt a tavalyi évet 1,2 milliárd dollár veszteséggel zárta, ez a megelőző évi mínusz hatszorosa volt. A társaság tulajdonosi körében a legutóbbi éves jelentés szerint ott van
Nem részvényes és nem is lesz viszont a svéd állam, ezt Ulf Kristersson miniszterelnök bő három hete jelezte, mondván: szóval és tettekkel is támogatják a zöld technológiák fejlesztését és alkalmazását, de sem tulajdonrész-vásárlásra, sem hitelnyújtásra ne számítsanak tőlük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.