BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Commissioner for Eastern Europe Carsten Schneider visits VW plant in Zwickau23 February 2023, Saxony, Zwickau: Finished, fully electric vehicles from the Volkswagen plant in Zwickau stand in a parking lot at the factory. The Federal Government Commissioner for Eastern Germany visited the plant on Thursday (Feb. 23, 2023). In addition to VW vehicles, cars from the group's Audi and Seat brands also come off the production line at the plant. The vehicles are based on the Modular Electric Toolkit. Volkswagen has converted the site, which employs around 9,000 people, into a purely electric vehicle factory at a cost of 1.2 billion euros and has now completed the transformation to an e-site. Photo: Hendrik Schmidt/dpa (Photo by HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)

Bezár az Audi-gyár az EU szívében – szakadék szélén áll a Volkswagen

A gyártó kétségbeesetten próbál vevőt találni az üzemre. A Volkswagen európai gyárbezárásai súlyos problémákra utalnak az európai autógyártón belül.

A német Volkswagen csoport tulajdonában lévő Audi jövő év február 28-án bezárja brüsszeli autógyárát - jelentette be a vállalat vezetése kedden rendkívüli üzemi tanácsülésen.

Commissioner for Eastern Europe Carsten Schneider visits VW plant in Zwickau23 February 2023, Saxony, Zwickau: Finished, fully electric vehicles from the Volkswagen plant in Zwickau stand in a parking lot at the factory. The Federal Government Commissioner for Eastern Germany visited the plant on Thursday (Feb. 23, 2023). In addition to VW vehicles, cars from the group's Audi and Seat brands also come off the production line at the plant. The vehicles are based on the Modular Electric Toolkit. Volkswagen has converted the site, which employs around 9,000 people, into a purely electric vehicle factory at a cost of 1.2 billion euros and has now completed the transformation to an e-site. Photo: Hendrik Schmidt/dpa (Photo by HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
A Volkswagen európai gyárbezárásai súlyos problémákra utalnak az európai autógyártón belül / Fotó: AFP

A vezetőség hozzátette, hogy még mindig tárgyalnak egy potenciális vevővel a belga üzem átvételéről, amelyet a gyenge eladások és a tulajdonosát, a Volkswagen-csoportot érintő válság miatt már több hónapja fenyegeti a leépítés veszélye.

Azt azonban leszögezték, hogy 2025 elejéig nem várható elbocsátás, és egy új tulajdonos alatt akár tovább folytatódhatna a működése – bár nem biztos, hogy az üzemben autókat gyártanának.

A megmentő például a haszongépjármű-ágazatból érkezhet, a szakszervezetek egy traktorgyártót javasolnak.

Az ígéretek ellenére a dolgozók szeptember közepén nagyszabású tüntetéseket tartottak a gyárban az üzem és a munkahelyek megmentéséért.

Tovább mélyül a Volkswagen-válság

Az Audi a Volkswagen leányvállalata, amely éppen két nappal ezelőtt jelentette be, hogy három németországi gyár bezárását tervezi. Ez lenne az első alkalom a vállalat 87 éves történetében, hogy a hazai piacon bezárna gyártóüzemeket.

Bár a bezárások példátlanok, nem meglepőek, mivel az autógyártónak a fő piacán, Kínában az eladások erőteljes visszaesésével kell szembenéznie, és az európai piacra belépő kínai versenytársak is kihívást jelentenek számára.

A Handelsblatt szerint a Volkswagen vezetősége a bérek és bónuszok csökkentésével próbálja elkerülni a bezárásokat Németországban. A legújabb javaslatok szerint a csoport alapmárkájánál például egy 10 százalékos általános bércsökkentés évente közel 800 millió eurót takarítana meg.

A Volkswagen képtelen leállni, megint egy rossz hír

Lassan megszokhattuk, nincs olyan nap, hogy ne érkezne rossz hír, akár több is, a magyar gazdaság számára is kulcsfontosságú német autóiparról. A Volkswagen mostanában beelőzi a többieket, jutott egy újabb keserű pirula a hét végére is.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.