Május 7.kedd 15:23
szörp
Kényszerből nem veszünk drágább üdítőket
Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének tavalyi nyertese – az ásványvíz mellett – a kiadós és kedvező áron elérhető szörp volt. A szénsavas üdítőitalokkal, jeges teákkal és gyümölcslevekkel szemben ez volt az egyetlen olyan kategória, mely több vásárlót vonzott 2012-ben mint egy évvel korábban – ez derül ki a GfK Hungária háztartások otthoni fogyasztását monitorozó Háztartáspaneljének adataiból. Az egy év alatt egy-egy háztartás által elfogyasztott mennyiség 12 literre rúg. Gyümölcsleveket kevesebben vásárolnak, kevesebbszer és egyre kisebb mennyiségben. A jeges teák iránti kereslet stagnált, értékbeli forgalmuk ugyanakkor nőtt. A kutatás szerint a drágább üdítőitalok piaca megérezte a vásárlók kényszertudatosságát.