Az európai villamosenergia-hálózat stabil marad az elektromos járművek piacának exponenciális növekedése és a magas villamosítási ambíciók ellenére is – mutatta ki az EY és az Eurelectric európai villamosipari szövetség tanulmánya.
Ugyanakkor fel kell készülni a jövőbeli energiaigény-csúcsok és megnövekedett terhelések kezelésére, az ugyanis már befolyásolná az áramellátás minőségét, ha az elektromos járművekkel való lefedettség elérné az 50 százalékot a városi elosztóhálózaton, mert ellenőrizetlen feszültségeltérések jelentkezhetnek.
Megelőzésükre a hálózat digitalizálásán keresztül kell megérteni és optimalizálni az ügyfelek viselkedését, a kapacitások kezelésére intelligens töltőket kell telepíteni, és energiatárolási megoldásokat integrálni a töltőinfrastruktúrába.
Sürgősen kezelni kell a szűk keresztmetszeteket is, mert ma az engedélyezési és hálózati csatlakozási késések akár 36 hónapig tartanak. Fel kell oldani továbbá a finanszírozási korlátokat, valamint elérhetővé és hozzáférhetővé kell tenni a töltés szempontjából stratégiai helyen lévő ingatlanokat. A tanulmány szerint 2035-re a mai 3,3 millió után 130 millió elektromos jármű kerül az európai utakra, amihez addigra 65 millió töltőt kell telepíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.