A világon a fehér a legnépszerűbb autószín 34 százalékkal, amelyet a fekete követ 21 százalékkal, majd a szürke 19 százalékkal – derül ki a festékgyártó amerikai vállalat, az Axalt éves jelentéséből.
Az értékelés külön veszi az ezüstöt, amely a kékkel együtt a negyedik legnépszerűbb színnek számít 8-8 százalékkal.
Ezt követi a piros-vörös 5 százalékkal, a barna 2 százalékkal, a zöld és a sárga-arany 1-1 százalékkal, míg a ritkább színeket összességében egy százalék választotta. Régiónként, országonként is mutatkozik némi eltérés, például Európában a szürke a legnépszerűbb 27 százalékkal, amelyet a fekete követ 22 százalékkal, a fehér 21 százalékkal csak harmadik. Indiában a fekete 3 százalékkal jóval kevésbé népszerű, míg a barna 6 százalékkal átlag felettinek számít.
Japánban és Dél-Koreában a zöldet kedvelik jobban a világ többi részéhez képest: mindkét ázsiai országban a vásárlók 4 százaléka választ zöld autót. A felkelő nap országában és Kínában a sárga-arany is egy kicsivel jobban vonzza az embereket 2 százalékkal. A piros-vörös Afrikában a legnépszerűbb 8 százalékkal, valamint Észak-Amerikában is kedvelt 7 százalékkal. A kék Európában és Észak-Amerikában a legvonzóbb 11 százalékkal.
Az egyéb kategória, amelyben mindenféle ritka szín szerepel, Japánban kedveltebb 3 százalékkal, valamint az afrikai kontinensen 5 százalékkal. Az Axalt összegzése szerint a fehér, fekete, szürke és ezüst járművek együttesen a ma forgalomban lévő autók 82 százalékát teszik ki. A színek nemcsak a szubjektív szempontok miatt érdekesek:
a vevők azért is keresik a népszerűbb színeket, mert így évek múlva könnyebb lehet őket eladni a másodlagos piacon.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy a fehér, a fekete a szürke és az ezüst járművek könnyebben elérhetők, míg a színesebb autókat nehezebb beszerezni. A vállalat azt is megjegyezte, hogy a mai színek élénkebbek az évtizedekkel ezelőtti állapothoz képest, például a fehérek világosabbak.
Eszi, nem eszi: véget vetnek a vevők alkudozásának a német autógyártókAz autópiacon a kereskedők gyakorolják az árkontrollt, vagyis ők szabják meg a járművek végső árát. A német autógyártóknak nem tetszik, hogy a termékük árait az egyes kereskedők kedvük szerint alakítják, így egy új rendszerrel véget vetnének az alkudozásoknak. Az ügynöki modell bevezetése a digitalizáció felé sodorhatja az autópiacot, ami végül számos kereskedés bezárásához vezethet. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.