Bemutatta az Olaszországot Szicíliával összekötő híd terveit Matteo Salvini kormányfőhelyettes a külföldi sajtó képviselőinek Rómában kedden, azt hangoztatva, hogy a leghosszabb európai közlekedési folyosó megvalósulásáról van szó Skandinávia és a Földközi-tenger között.
Az infrastrukturális és közlekedési minisztériumot vezető Matteo Salvini mindenekelőtt az Olaszország és Szicília között tervezett függőhíd építési terveiről számolt be a külföldi sajtó képviselőinek, amelynek munkálatai 2024 nyarán kezdődnek, de ezenkívül kitért a migráció kérdésére is.
Hangsúlyozta, hogy a tízmilliárd eurós projekt a legnagyobb olaszországi állami beruházás az 1950-es évek óta. Megjegyezte: teljes mértékben környezetvédő és biztonságos mérnöki munkáról van szó, amely kibírja majd a Szicíliai-szorosban tapasztalható erős hullámzást és széljárást, illetve az esetleges földrengéseket is.
Kiemelte, hogy az "olasz csizmát" Szicília szigetével összekötő, 3,6 kilométer hosszú hídon a tervek szerint évente 11 millió átkelővel számolnak. Hozzátette, hogy naponta 230 vonattal és óránként 6000 jármű forgalmával kalkulálnak. Ami a híd használati díját illeti, Matteo Salvini szerint alacsonyabb lesz, mint a komphajókon a járművenként jelenleg kért 40 euró.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a híd építése százezer munkahelyet hoz majd létre.
A beruházás költségeit illetően megjegyezte: a híd annyiba kerül, mint amennyit az Öt Csillag Mozgalom vezette korábbi olasz kormány költött évente az állampolgári jogon fizetett jövedelmekre.
Salvini hangsúlyozta, hogy a tervek szerint a hídépítéssel kapcsolatos közbeszerzési pályázatokon kizárólag a környezet megóvását és a munkavállalók jogvédelmét biztosító cégeknek, főleg olasz és európai vállalatoknak nyújtanak részvételi lehetőséget.
Arra a kérdésre, hogy nem tart-e a szervezett bűnözés beszivárgásától, a Liga politikusa úgy válaszolt: megfelelő antitestekkel bírnak a maffia kiszorítására.
A miniszter hangoztatta, hogy tárcája mintegy hatvanmilliárd eurót használhat fel az Olaszországnak a pandémia utáni újjáépítésre szánt európai uniós forrásokból. Kifejtette: a teljes összeget fel kívánják használni, elsősorban az infrastrukturális és digitális hálózat fejlesztésére, egyebek között vasútvonalak és olcsón hozzáférhető otthonok építésével.
A volt belügyminiszter a migrációs helyzetről szólva aláhúzta: Európának kell biztosítania az európai határokat eszközökkel, emberekkel és megfelelő jogszabályokkal.
Kitért az Open Arms spanyolországi civil hajó ügyére, amelyet 2019-ben belügyminiszterként nem engedett azonnal kikötni az olasz partokon, amiért bírósági eljárás zajlik ellene. Elmondta, hogy akkor azonnal partra engedte a betegeket és mindazokat, akiknek partraszállása szükségesnek bizonyult, közöttük a várandós nőket és gyerekeket. A spanyol hajó azért nem Spanyolországba ment, mert a kapitánya tudta: a spanyol hatóságok azonnal szankcionálják és lefoglalják a hajót - szögezte le.
"Ha egy olasz hajó tette volna ugyanazt, és spanyol, német vagy francia partoknál kötött volna ki, nem hiszem, hogy utána az ottani belügyminisztert bíróság elé állították volna"- jelentette ki Salvini.
Úgy vélte, akkor lehet mentésről beszélni, ha egy hajó a fedélzetére vett hajótörötteket azonnal a legközelebbi kikötőbe szállítja, nem pedig akkor, ha "mesterséget űz abból, hogy heteken át a tengeren köröz csak azért, hogy minél több embert gyűjtsön be, veszélynek téve ki ezzel azoknak az életét, akiket először vett fel".
Hangoztatta: nem tartja véletlennek, hogy a legkevesebben akkor vesztek a tengerbe, amikor 2018 és 2019 között ő volt a belügyminiszter, és fellépett az illegális bevándorlással szemben.
Kiemelten fontosnak nevezte, hogy az Olaszországban tartózkodó illegális bevándorlókat, különösen azokat, akik bűncselekményt követnek el, külön táborokban helyezzék el, majd minél előbb kitoloncolják az országból.
A mostani olaszországi gyakorlat szerint a tartózkodásra nem jogosult, de nem súlyos bűncselekményeket elkövető migránsokat az olasz hatóságok ugyan kiutasítják, ennek ellenére az országban maradnak, és eltűnnek az ellenőrzés elől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.