A Meta a mesterséges intelligencia (MI) segítségével, a saját döntéseink alapján választja ki, hogy milyen tartalmakat sorol előre. A cég 22 kártyával mutatja be, hogyan rangsorolják és ajánlják a tartalmakat a Facebookon és az Instagramon a felhasználóknak. Például egy poszt megosztása gyakran azt jelzi, hogy azt érdekesnek találta az ember, ezért az MI ezt figyelembe véve ajánl hasonló tartalmat.
Az is kiderült, hogy mi alapján ajánl nekünk ismerősöket az algoritmus: a minket érdeklő emberek között szerepelhetnek a facebookos ismerőseink ismerősei vagy olyanok, akikkel azonos csoportokban vagyunk tagok. A rendszer minden egyes profilra vonatkozóan kiszámít egy pontszámot az alapján, hogy mekkora valószínűséggel lépnénk kapcsolatba vele, majd ezeket a számok alapján rangsorolja. Végül az algoritmus szűrők segítségével eltávolít minden olyan felhasználót, aki megsérthette a közösségi alapelveket.
Nick Clegg, a Facebookot és az Instagramot birtokló Meta globális kapcsolatokért felelős vezetője egy bejegyzésben elárulta: az átláthatóság fontos, mert így az emberek jobban tudják irányítani, hogy mit látnak a közösségi médiában, ezért hozták létre a kártyákat. Clegg azt is alárulta, hogy a vállalat az elkövetkező hetekben kiterjeszti a Miért látom ezt? funkciót a Facebook Reels, az Instagram Reels és az Instagram Explore fülére. Ez lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megtudják:
korábbi tevékenységük hogyan befolyásolhatta a rendszert abban, hogy éppen azt a tartalmat mutassa meg nekik.
A cég azt is bejelentette, hogy az elkövetkező hetekben megkezdi a kutatóknak szánt új eszközcsomag, a Content Library és az API bevezetését, amely az Instagram és a Facebook egy csomó nyilvános adatát tartalmazza. Az adatok ebben a könyvtárban kereshetők, vizsgálhatók és szűrhetők lesznek. A kutatók a jóváhagyott partnereken keresztül igényelhetnek majd hozzáférést ezekhez az eszközökhöz
A tavaly november végén elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, képes emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generálni, képeket és videókat készíteni. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával. A Microsoft az új technológiát az Edge böngészőjébe, a Bing keresőjébe és a Skype üzenetküldő szolgáltatásába is beépíti.
Sőt, megérkezett a ChatGPT legfrissebb verziója, amely már a GPT-4 nyelvi modellt használja fel. Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, így jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, többek között a Google, de van kínai és orosz chatbot is. Bár a ChatGPT és más, nemrég bemutatott mesterséges intelligenciák képességei lenyűgözték a kutatókat, az etikusok és a törvényhozók egyre jobban aggódnak amiatt, hogy a szabályozás nélküli rendszerek milyen károkat okozhatnak a társadalomban.
Minden harmadik fiatal aggódik amiatt, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájátA munkavállalók 12 százaléka használt már mesterséges intelligenciát, ez nagyobb arányban jellemző a fiatalokra, a felsőfokú végzettségűekre és a Budapesten élőkre – áll a Profession.hu közleményében. A munkavállalók többnyire segítségként tekintenek a mesterséges intelligenciára, ugyanakkor a fiatalok és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők közül minden harmadik munkavállaló aggódik amiatt, hogy a munkáját érintheti a mesterséges intelligencia elterjedése. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.