A Microsoft Copilot Copyright Commitment néven jelentette be legújabb kezdeményezését, amivel a cég ígéretet tesz a Copilot-ügyfelek védelmére a szerzői jogok megsértésével kapcsolatos követelésekkel szemben. A kötelezettségvállalás a Bing Chat Enterprise, a GitHub Copilot és a Microsoft 365 Copilot szolgáltatásra vonatkozik.
A bejelentés csak a kereskedelmi ügyfeleket érinti, ha az érintettek használják a termékekbe épített tartalomszűrőket, vagyis az egyéni felhasználók nem részesülnek az extra védelemben. Az előbbieknek viszont a cég megtéríti a perköltségeket és más, a jogvitákból eredő kiadásokat, például a kártérítések kifizetését. Mindez annak fényében nem meglepő, hogy a vállalat tetemes összegeket fektetett a mesterséges intelligenciába.
Például a GitHub Copilot és a Bing Chat tud képet, szöveget és kódot generálni. A mesterségesintelligencia- (MI) modellek ezt a képességet úgy sajátították el, hogy az interneten elérhető nyilvános adatokat gyűjtötték be, de ehhez nem kérték az eredeti tulajdonosok engedélyét, vagyis gyakorlatilag szerzői jogot sértő tartalmakat tudnak létrehozni. Ebben az esetben a generáló felhasználókat perelhetik be, aminek a vége kárpótlás fizetése lehet, nem beszélve a perköltségekről.
Ez aggodalmat keltett az üzleti szférában, azonban a Microsoft-megoldás megnyugtathatja a cégeket. A kormányok, a hatóságok és a technológiai vállalatok is azt hangoztatják, hogy ellenőrizni kell a mesterséges intelligenciát, de az elképzelések gyökeresen eltérnek. A szerzői jogok területe pedig egy újabb vitás pont, amelynek mostanában alakul ki a szabályozása. Az Egyesült Államokban művészek pert indítottak a Midjourney és Stability AI ellen szerzői jogok megsértése miatt.
Az első képgeneráló MI-t a ChatGPT mögött álló OpenAI hozta létre képgeneráló Dall-E néven, de a vállalat a Shutterstocknál kereskedelmi licenccel vásárolt képanyagot használta, így az alperesek között szerepel. Az eljárás kimenetele meghatározhatja a jelenleg szürkezónás, ingoványos terület jövőjét. Az már kiderült, hogy csak az emberi szerzők műveit védik a szerzői jogok.
A reklámpiacra is betört a mesterséges intelligenciaA világ legnagyobb hirdetői közül egyre többen kísérleteznek a generatív mesterséges intelligenciákkal a költségek csökkentése és a termelékenység növelése érdekében, s bár az így készült reklámok szinte ingyen vannak, a technológia még mindig bizonytalan jogi és etikai lábakon áll. A technológia a kisvállalkozásoknak is segíthet, mivel a könnyű kezelhetőség, az alacsony költségek és az elérhetőség lehetővé teszi, hogy a termékeiket, szolgáltatásaikat a közösségi médiában és más platformokon is népszerűsíteni tudják. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.