Távozik a Spotify-tól Paul Vogel, a cég pénzügyi vezetője – ezt a zenei streamingplatform alapítója, Daniel Ek jelentette be pénteken. Néhány nappal korábban a svéd vállalat 1500 munkatársától vált meg.

Close,Up,View,Of,Hand,With,Smartphone,And,Spotify,?logo
Close up view of hand with smartphone and Spotify  logo on display. Laptop on background. New technology, social media,  network, communication,  concept. Milan, Italy - October 2021
Fotó: Shutterstock

Daniel Ek arról beszélt, hogy a Spotify-nál átalakulásra van szükség, mivel a befektetői réteg elégedetlen a cég eredményeivel – írta meg a Telegraph. A 17 százalékos létszámleépítés is ennek a következménye. Ez 1500 dolgozó kirúgását jelentette hétfőn.

A Spotify nehézségekkel küzd az elmúlt években, ez pedig nyugtalanítja a befektetőket. Korábban, az alacsony kamatlábak idején a cég jóval nagyobb nyereséget tudott elérni, így elvárás lett, hogy a vállalat találjon vissza erre az útra. Ennek érdekében a leépítést egy költségcsökkentő lépésnek szánták.

A Spotify-nál elindult egy olyan fejlődési folyamat, aminek részeként a kiadásinkat jobban összhangba kell hozni a piaci elvárásokkal, miközben a növekedést is finanszírozni kell 

– mondta Ek. Hozzátette, hogy beszélt Paul Vogel pénzügyi igazgatóval, akivel arra jutottak, hogy a jelenlegi kihívásokhoz más típusú szakemberekre van szükség a cégnél. Vogel ennek a beszélgetésnek a végén jelentette be a távozását. A pénzügyi igazgatói posztot jövő év márciusáig tölti be.

A fiatalok tv és rádió helyett a streaminget és a podcastokat választják

A 13. év a fordulópont, a fiatalok ekkoriban kezdik el inkább az internetet használni a tv és a rádió helyett.

A hétfőn bejelentett létszámleépítés azért volt meglepő, mivel a harmadik negyedévben a Spotify pont nyereséget tudott termelni. Ezt a sikert az áremelésnek és az előfizetői bázis bővülésének köszönheti a cég.

Ek a nyilatkozatában belengette, hogy további elbocsátásokra lehet számítani a következő időszakban.

Még mindig túl sok olyan emberünk van, akik nem végeznek valódi eredményekkel járó munkát. Csak azokra van szükségünk, akik tényleg segítik előrébb jutni a céget.

Hozzátette, hogy még mindig túl magasnak tartják a költségeket a bevételekkel szemben.

A cégnek mindenképpen találnia kell olyan lehetőségeket, amiken keresztül növeli tudják a bevételeket a problémás podcast próbálkozás után. A Spotify hatalmas összegeket fektetett olyan podcastokba, mint Meghan Markle és Michelle Obama műsorai, viszont ezek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Ennek ellenére a cég még októberben is azt kommunikálta, hogy további erőfeszítéseket tesznek ennek az üzletágnak a felfuttatására.