Először szerepel a dollármilliárdosok listáján Selena Gomez, akinek a vagyona oroszlánrésze nem színészi vagy énekesnői karrierjéből származik, hanem saját szépségipari márkáján, a Rare Beauty Brandsban meglévő részesedéséből.
A karrierjét a Disney Channelen kezdő színész-énekesnő vagyonát a Bloomberg Billionaires Index 1,3 milliárd dollárra teszi, amiből 1,1 milliárd dollárt ér a Rare Beauty részesedése, amit 2020-ban alapított, mint elérhető árú kozmetikumokat áruló márkát. A vagyona becslésekor a Bloomberg azzal számolt, hogy a tavaly már 350 millió dolláros bevételt elkönyvelő vállalkozásban Selena Gomez alapítóként megőrizte a többségi, tehát legalább 51 százalékos tulajdonrészt.
Ez valószínűleg így is van, hiszen a Rare Beautynak mindössze kettő ismert külső befektetője van, a Nikki Eslami féle New Theory Ventures, és a cég vezérigazgatója, Scott Friedman, aki korábban a Nyx Cosmetics nevű márkát vezette, majd adta el 500 millió dollárért a L’Orealnak 2014-ben. Márciusban egyébként felröppent a pletyka, hogy Selena Gomez cége is eladó, akkor 2 milliárd dolláros vételárról szóltak a hírek, de a popsztár később cáfolta, hogy megválna a vállalkozástól.
A vállalat sikerében persze nagy szerepet játszott Selena Gomez hírneve is, hiszen a híresség 424 millió követőt gyűjtött össze az Instagramon, aminél csak Cristiano Ronaldo és Lionel Messi rendelkezik több követővel.
A 32 évesen az egyik legfiatalabb maga erejéből milliárdossá vált énekesnő a kozmetikumait maga is hirdette a közösségi médiában, ami elég nagy reklámértékkel bír, hiszen különböző márkák dollár tízmilliókat fizettek azért, hogy a reklámarcuk legyen. A Puma például 2017-ben egy kétéves szerződésért 30 millió dollárt adott neki, de volt 10 millió dollárra rúgó szerződése a Louis Vuittonnal és a Coach nevű márkával is.
De már 2007 és 2012 között 3 millió dollárt keresett a Disney Channelön színésznőként és zenei karrierje is jól jövedelmezett, igaz, utoljára 2016-ban turnézott. Barátnőjével, Taylor Swifttel ellentétben azonban ő nem szerzője, csak előadója a dalainak, így a különböző zenei bevételek vagyonnak csak apró részét teszik ki, noha
legutóbbi turnéja így is több mint 30 millió dolláros jegyeladásokat produkált.
A felvállaltan bipoláris zavarral küzdő énekesnő a Rare Beauty bevételeinek 1 százalékát a mentális egészséggel foglalkozó jótékonysági szervezet, a Rare Beauty Impact Fund kapja, de ez csak növeli az eladásokat. Ugyanakkor Wondermind néven mentális egészséggel foglalkozó startupot is indított, ám manapság főként a Hulu-n látható Gyilkos a házban című sorozatban való szereplése köti le az idejét.
Egyébként nem Selena Gomez az egyetlen énekesnő, aki zenei sikerét a vállalkozások világában váltotta pénzre, hiszen Rihanna sem az éneklésből, hanem saját fehérnemű márkájából lett dollármilliárdos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.