Megkezdődött a visszaszámlálás a kínai űrturizmus elindításához: egy magán-űrvállalkozás két jegyet árul – egyenként 1,5 millió jüanért (210 ezer dollár) – a 2027-es rakétaútra – írja a South China Morning Post.
A keleti Csiangszu tartományban működő Deep Blue Aerospace technológiai startup közölte, hogy első utasait egy körülbelül 12 perces útra küldi, amelynek során legalább öt percig súlytalanságot élhetnek át a világűrben, mielőtt visszatérnének a Földre. A vállalat csütörtökön 18 órakor bocsátotta áruba a jegyeket, és a kínai média szerint 20 percen belül el is adta őket a Taobao e-kereskedelmi óriáscég élő közvetítése alatt. A tervek szerint a következő hónapban további jegyeket bocsátanak ki.
A 2027-es utazás során az utasok szuborbitális repülésen vesznek részt, ami azt jelenti, hogy a rakéta eléri a világűrt, de nem áll Föld körüli pályára. A társaság tudatta, hogy
mélységesen tisztában van a rakétatechnológia összetettségével és kockázataival,
és felvázolta terveit, amelyek szerint a következő két évben többtucatnyi próbát végeznek a projekt biztonságának és megbízhatóságának biztosítása érdekében, mielőtt 2027-ben hivatalosan is elindítanák a kereskedelmi űrturizmust.
Az élő közvetítés során Huo Liang, a Deep Blue Aerospace elnöke elmondta, hogy „a több százezer jüanos jegyárak hamarosan valósággá válhatnak”, ahogy a pályára állítható, újrafelhasználható rakéták technológiája fejlődik.
A kínai közösségi média felhasználói aktívan reagáltak a bejelentésre. A kommentek egyike szerint ugyan
a legtöbb ember számára ez még mindig egy nagyon fényűző utazás, de más országok áraihoz képest szinte semmiség.
Mindez abba az irányba mutat, hogy ha beindul a kínai űrturizmus, globálisan is lenyomhatja az árakat.
A vállalat szerint az újrafelhasználható rakéták kulcsfontosságúak lennének az űrturizmus magas költségeinek csökkentéséhez. A Virgin Galactic, a Richard Branson brit milliárdos által alapított űrturisztikai vállalat tavaly augusztusban teljesítette első kereskedelmi célú űrrepülését, és ezzel csatlakozott a Jeff Bezos Blue Origin és Elon Musk SpaceX nevű amerikai cégéhez az űrturizmus-üzletágban.
A Virgin Galactic 600 ezer dollárt kér ülőhelyenként, ami több mint kétszerese a Deep Blue Aerospace árainak – viszont nem is határozza meg az egyes űrrepülések időtartamát. Júniusban a vállalat közölte, hogy négy turistát küldött a világűr szélére, majd visszahozta őket a Földre űrrepülőgépe fedélzetén, ami a hetedik kereskedelmi űrrepülési küldetése volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.