Indul a Budapest, Lajosmizse és Kecskemét közötti 142-es vasútvonal felújításának előkészítése, amire az állam több mint négymilliárd forintot fordít, uniós forrásból a kecskeméti bejelentésről beszámoló MTI szerint.Indul a Budapest, Lajosmizse és Kecskemét közötti 142-es vasútvonal felújításának előkészítése, amire az állam több mint négymilliárd forintot fordít, uniós forrásból a kecskeméti bejelentésről beszámoló MTI szerint. Az építési engedélyt is tartalmazó terveket a közbeszerzési eljárás nyertese, a Ring-Speciálterv mérnöki konzorcium készíti el.
A 86 kilométer hosszú vonalon az építkezés a tervek alapján 2023 elején indulhat.
A vonalon jelenleg 40 kilométer per órás átlagsebességgel közlekednek a dízelvontatású szerelvények a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közleménye szerint, de a felújítás után ez óránként 100-120 kilométerre – a tudósítás szerint már csak 80-120 kilométerre nő.
A két végpont között mindenütt megújul a pálya, amelyek majd villamosítanak, és egyes szakaszain második vágány is épül. Állomásait és megállóit akadálymentesítik, hozzájuk parkolókat, kerékpár-tárolókat alakítanak ki.
Az egyvágányú lajosmizsei vonalon a jelenlegi is naponta mintegy ötezren utaznak, nagy rajta a zsúfoltság az óránkénti járatsűrűség mellett. A beruházás révén az utasforgalom a mai háromszorosára emelkedhet a BFK várakozásai szerint.
A Győrben indult Ring Mérnöki Iroda Kft. 2014-ben vált a Speciálterv csoportba tagjává – derül ki a honlapjáról –, ekkor kibővült a profilja és nyitott egy budapesti irodát is. A Speciálterv Kft. a múlt évet közel 2,6 milliárd forintos árbevétellel és 570 milliós adózott eredménnyel zárta, mindkét adat nagyobb az egy évvel korábbinál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.