Mennyiségben 1, értékben 4 százalékkal emelkedett tavaly a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, ezzel megközelítette a 140 milliárd forintot – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen piackutató. Azt is ismertette, hogy a termék bolti eladása koncentrált: a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben keletkezik a forgalom 67 százaléka, ezen belül a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 2500 négyzetméter alatti csatorna részaránya 46 százalék. A Nielsen adatai szerint a 2017-es sörértékesítésen belül 90 százalékot fednek le a hagyományos sörök, 7 százalék az ízesített változatok aránya, a fennmaradó 3 százalékon pedig a félbarna, búza- és kukoricasör osztozik.
A lapunk által megkérdezett áruházláncok az idén további 5-7 százalékos bővülést várnak, ehhez azonban elengedhetetlen az iparágnak kedvező, hosszú, meleg nyár. Abban is bíznak, hogy a közelgő labdarúgó-világbajnokság katalizátorként hat a fogyasztásra. A SPAR szerint a teljes forgalom 35 százaléka realizálódik a nyári hónapokban, a Tescónál ez az arány 40 százalék. A hipermarket jelezte: a növekedéshez hozzájárul, hogy a szállító partnerek egy része a négydecis kiszerelésről visszaállt a félliteresre, de az is lényeges változás, hogy egyre népszerűbbek a minőségi, magasabb árú prémium termékek. A két vállalat egyetért abban, hogy a magyarországi piacot továbbra is a hazai márkák uralják, 50 százalék felett van a részarányuk.
A közelmúlt trendjeinek megfelelően a SPAR arra számít, hogy erősödnek a magyar sörmárkák a kiskereskedelmi csatornákban. A Tescónál változatlanul a dobozos sörök adják az eladások nagyobb részét, az arányuk mintegy 80 százalék, míg az üveges termékeké a forgalom 13 százaléka. A fennmaradó rész a műanyag palackos kiszerelésre jut.
Az elmúlt évek legnagyobb nyertesei a hazai készítésű kézműves sörök mellett a prémium kategóriás importtermékek voltak a SPAR szerint. Emellett az is megfigyelhető, hogy iparági átlag felett növekszik a cseh sörök forgalma hazánkban. A jövő sörfogyasztóinak elérése és megtartása érdekében elengedhetetlen ezen kategóriák bolti szintű prezentációja, különös tekintettel az állandó elérhetőségre és a széles választékra – tette hozzá a társaság.
A Tescónál a prémium sörök előretörésével párhuzamosan csökken az olcsóbb, úgynevezett economy sörök iránti kereslet. A hipermarket szerint az egyre népszerűbb kézműves sörök népszerűsége számottevően nő, de az arányuk még így sem jelentős a hagyományos sörökhöz viszonyítva. Tavaly az alkoholmentes radlerek forgalma is látványosan emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.