A járványhelyzet korlátozásai miatt több időt töltenek otthon a családok, ennek tudható be, hogy megnőtt a barkácsolási, az otthon- és kertszépítési, renoválási kedv – ezt a trendet a Praktiker és az Újház Centrum is megerősítette a Világgazdaságnak.
Mivel a nagy többség otthon ragadt, és a szakemberek jelentős része nem vállal munkát, mindenki maga igyekszik ezeket a munkálatokat elvégezni, legyen szó festésről, kisebb felújításokról, kertrendezésről. Ennek megfelelően jelentős forgalomnövekedés tapasztalható például a festékek és a lazúrok kategóriájában
– mondta el lapunknak Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója. Jelezte, hogy vannak olyan árucsoportok, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyihoz képest, ami egyértelműen arra utal, hogy
a vásárlóik egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, javításokkal, állagmegóvással tölti.
A Praktikerben az áruházban vásárlók száma több mint 10 százalékkal csökkent, eközben jelentősen, 30 százalékkal növekedett az online felületen vásárlók száma. Visszaesett az élmény- és szabadidős vásárlások száma is, illetve a vevők sokkal tudatosabban terveznek, ezért a vásárlószám mérséklődése mellett látványosan emelkedett az átlagos kosárérték.
Összességében azonban a járvány negatívan befolyásolja a Praktiker szezonális forgalmát: csökkenés tapasztalható a tavalyi évhez képest.
Az áruház különböző akciókkal igyekszik minden érdeklődőt a webshopba terelni, az árucikkek kiszállítása országszerte zökkenőmentes.
A cég a kibontakozó válság ellenére egyetlen munkavállalóját sem küldte el, továbbra is 1600-an dolgoznak az országos hálózatban
– húzta alá Karl-Heinz Keth.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.