Egy éven belül Magyarország három legnagyobb webáruháza közé kerülne a cseh Alza, amely jelentős terjeszkedésbe kezd. A közép-európai e-kereskedelmet meghatározó társaság 2014 óta van jelen hazánkban, tavaly megnyitotta első budapesti fióküzletét, a szeptemberben indított médiakampány után pedig mától elérhető a fővárosi bemutatóterme is. Petr Bena, az Alza értékesítési és beszerzési igazgatója lapunknak elmondta: noha az online kereskedelem 18 százalékkal 310 milliárd forintra nőtt tavaly hazánkban, még mindig csak a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,9 százalékát fedi le. Arra számít, hogy jövőre már 14-15 milliárd forintos bevételre is szert tehetnek a magyar piacon. Összehasonlításképp a tíz legnagyobb webáruház tavaly 110 milliárd forintot hasított ki magának a hazai e-kereskedelemből.
Az új bemutatóterem kapcsán Bena hangsúlyozta: újraértelmezik a vásárló találkozását a termékkel. Elérhetővé válik a vásárlás utáni azonnali kiszállítás a raktárkészletről, a látogatók megismerkedhetnek a legújabb játékkonzolokkal, az amatőr YouTube-felhasználók pedig kipróbálhatják a professzionális műsorkészítési lehetőséget kínáló stúdiót is. A prágai központú e-kereskedő vállalat tavaly hatmillió rendeléssel 644 millió eurós árbevételt ért el, 1100 alkalmazottja van. A cég kínálatában 160 ezer termék található meg, az autógyártás új generációs márkája, a Tesla is megrendelhető online.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.