BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A TV2 a legnézettebb csatorna 2020-ban

Az év első tizenegy hónapjának nézettségi eredményei alapján 2020 eddig kétségtelenül a TV2 Csoport éve, hiszen mind a csatornák, mind a csatornacsaládok versenyében is piacvezető a TV2 a fő korcsoportokban (A18-59, A18-49, A4+)*. Novemberig bezárólag a nézettségi eredmények átlagát tekintve a TV2 csatorna nézői részesedése a 18-59 évesek körében 9,1 százalék, a 18-49 évesek körében 8,9 százalék és a 4 éves vagy annál idősebbek körében pedig 11,0 százalék volt. Ezzel az eredménnyel, megelőzve fő konkurensét az RTL Klub csatornát, mind a három korcsoportban a TV2 a legnézettebb csatorna 2020-ban.

A siker a kábelportfólió esetén is kimagasló, így csoport szinten még nagyobb előnnyel vezet a TV2 Csoport a csatornacsaládok versenyében. Fő konkurenséhez, az RTL Magyarországhoz képest a 18-59 évesek körében 1,6 százalékponttal, a 18-49 évesek körében 0,5 százalékponttal míg a 4 vagy annál idősebbek körében 4,6 százalékponttal több nézőt nyert meg magának. (18-59: 23,4 százalék vs. 21,8 százalék; 18-49: 22,5 százalék vs. 22,0 százalék; 4+: 24,6 százalék vs. 20,0 százalék). Az októberi kiemelkedő sikert folytatva, a novemberi hétvégéken is átlagosan a TV2 csatornát nézték a legtöbben mind a három fő korcsoportban. A csatornát a 18-59 éves tévénézők 9,8 százaléka választotta, vagyis 1,6 százalékponttal többen, mint az RTL Klub-ot. Hasonlóan nagy különbség volt a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is, hiszen a TV2-t a 18-49 éves nézők 9,3 százaléka (RTL Klub: 8,4 százalék), a 4 éves vagy annál idősebb nézők 10,9 százaléka (RTL Klub: 8,0 százalék) választotta.

Ebben a hónapban sem volt hiány izgalmakban, hiszen november 8-án, vasárnap elérkezett a végső megmérettetés a Sztárban Sztár színpadára, a hírességek utoljára bújhattak ismert előadóművészek bőrébe. A döntőt nagy figyelem övezte, hiszen a 4 éves vagy annál idősebbek körében több, mint egy millió (1 023 ezer), a 18-59 évesek körében pedig több mint félmillió (542 ezer) nézőt ültetett le a tévék képernyője elé, és ezekkel az eredményekkel mind a két korcsoportban a novemberi hónap legnézettebb műsora címet is bezsebelte**. A showműsor teljes idei évada végig magas nézői részesedéssel büszkélkedhetett, és a tizenegy epizódot átlagosan a 18-59 éves nézők 18,9 százaléka választotta, míg az RTL Klub azonos idősávja csupán 15,4 százalékot, azaz 3,5 százalékponttal kevesebbet. A fiatalabb korcsoportban, a 18-49 évesek körében is hasonló nézői részesedéssel zárt a műsor (Sztárban Sztár: 18,0 százalék, RTL Klub azonos idősávja: 16,5 százalék).

A műsor idősávját a Nicsak ki vagyok? – A rejtélyek színpada második szériája vette át, amelynek hirtelen nehéz környezetben kellett helytállnia. A fő konkurens csatornán már hetek óta zajlik a nyomozás, így minden erőre szüksége volt a műsornak, hogy a nézők figyelmét meg tudja nyerni magának. Habár az első rész még nem tudott nagyobb nézői részesedést kiszakítani magának, a november 29-én leadott második epizód már tudta növelni nézettségét és ezzel a nézői részesedését is a 18-59 évesek körében.

Fotó: TV2

Novemberben, vasárnap esténként az RTL Klub is elindította új műsorát az Életünk történetét, ami az idősávjában alulmaradt a TV2-vel szemben, hiszen míg a műsornak az 5 hétvégi epizódja a 18-59 évesek körében átlagosan 9,4 százalékos nézői részesedést ért el, addig a TV2 azonos idősávja 15,5 százalékot. Hasonló eredmények születtek a 18-49 évesek körében is, a műsort átlagosan a nézők 9,1 százaléka választotta, míg a TV2 azonos idősávját 5,5 százalékponttal többen, 14,6 százalék.

A szombatonként futó Dancing with the Stars – Mindenki táncol sikere az októberi eredmények után novemberben is töretlen, hiszen ebben a hónapban is minden epizód mind a három fő korcsoportban főlényesen nyerte idősávját (A18-59, A18-49, A4+). Az eddig sugárzott epizódok a 18-59 éves nézők átlagosan 18,6 százalékát, a 18-49 évesek 17,9 százalékát és 4 éves vagy annál idősebbek 22,9 százalékát mondhatja magáénak. Ezzel szemben az RTL Klub csatorna azonos idősávja alacsonyabb (9,6 százalékos, 10,0 százalékos és 8,2 százalékos) részesedést ért el.

Fotó: TV2

Az októberhez hasonlóan novemberben is alulmaradt az RTL Klub szombat esti Apatigris című sorozata a TV2 azonos idősávjában futó műsorokkal szemben. A novemberi szombatokon műsorra került négy epizód átlag nézői részesedését tekintve az Apatigris a 18-59 évesek körében 10,7 százalékot, a 18-49 évesek körében 10,6 százalékot ért el, míg a TV2 azonos idősávja viszont jelentősen többet, 14,8 és 14,3 százalékot ért el.

A novemberi hétköznapok is új izgalmakat hoztak a TV2 csatorna nézőinek életébe, hiszen a TV2 új kalandreality műsorában két sztárcsapat indult versenybe a vidéki élet útvesztőjében. A Sztárban Sztár fináléját követően, november 15-én vasárnap debütált az egyébként hétköznap esténként futó Farm VIP, amely kirobbanó sikert hozott. Az első epizódot a teljes lakosságon belül (A4+) kicsivel több, mint egy millióan nézték (1009 ezer), amely a tévénézők 20,9 százalékát jelenti. A másik két fő korcsoport tekintetében, a 18-59 éves nézők 18,2 százaléka, a 18-49 éves nézők 17,7 százaléka választotta ezt a műsort, így ezekkel az eredményekkel fölényesen nyerte az idősávját a fő konkurens csatornával szemben (RTL Klub azonos idősáv: A4+ 16,3 százalék; A18-59 15,6 százalék; A18-49 16,8 százalék).

Fotó: TV2

Hétköznaponként erős műsorral szemben kell bizonyítania az új kalandrealitynek, de még így is meg tudta szorongatni a konkurens csatornát. A 18-59 évesek körében november 30-ig bezárólag a hétköznap esti epizódok átlagosan 14,3 százalékos részesedést értek el, míg az RTL Klub azonos idősávja 15,8 százalékot, tehát a verseny nagyon kiélezett a két csatorna között. Ezzel az eredménnyel a TV2 ebben a korcsoportban szinte megduplázta a műsor idősávjának korábbi eredményét, hiszen a TV2 megelőző négy hét azonos idősávjának átlag nézői részesedése 7,7 százalék volt. ***

A 18-59 éves nézők közül átlagosan 11,3 százalék volt kíváncsi a Farm VIP este 10 óra után kezdődő kísérőműsorára, a Farm, ahol éltünk-re, ahol a nézők plusz információkat tudhatnak meg a műsorban zajló események hátteréről. A Farm VIP-t megelőző Mintaapák című napi sorozatot is egyre több néző választja, hiszen nagyobb átlag nézettséget tudott elérni novemberben októberhez képest: a 18-59 évesek körében a novemberi átlag közönségarány 11,3 százalék volt, 1,1 százalékponttal több, mint októberben.

Az este 6 órakor kezdődő Tények és az azt követő Tények Plusz novemberi átlag nézői részesedése megbízhatóan hozta a tőlük megszokott jó eredményeket, hiszen a 18-59 éves tévénézők átlagosan 16,2 százaléka választotta a Tényeket, és 13,3 százalékuk a Tények Pluszt. A hétköznap reggel 6 óra 18 perckor kezdődő Mokka és 8 óra 45 perckor kezdődő Mokkacino sikere novemberben is töretlen. Továbbra is a TV2-vel kezdi a nézők többsége a hétköznapokat, hiszen a Mokka folytatva eddigi sikerszériáját novemberben is átlagosan 7,0 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el (14,4 százalék) a 18-59 évesek körében, mint az RTL Klub azonos idősávja (7,4 százalék). Az azt követő Mokkacino is hasonló sikerekkel büszkélkedhet, a 18-59 éveseknél átlagosan 9,7 százalékos, a 18-49 éveseknél 8,5 százalékos nézői részesedést mondhatott magáénak, így mind a két korcsoportban fölényesen nyert az RTL Klub azonos idősávjával szemben (RTL Klub azonos idősáv: 3,3 százalék; 3,8 százalék).

*2020.01.01-11.30. időszakra vonatkozó átlag SHR%, All Day, Célcsoport: A18-59, A18-49, A4+

**Toplista: A Nielsen által program szinten mért csatornák összes 10 percnél hosszabb műsora, AMR szerint, 18-59 és 4 éves vagy annál idősebbek körében

***2020.10.19 – 2020.11.15 20:30 – 21:59 Hétköznapok

Live + As live adatok

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.