Egy céges autóflotta fenntartása – különösen a mostani üzemanyagárak mellett – jókora költséget ró a vállalatokra, amellyel könnyen szembeállítható a járművek valós kihasználtsága. Akár céges, akár kulcsos autóról van szó, ezek jó része „munkaidejének” meghatározott részét várakozással tölti, például egy fizetett parkolóban. Nem mindegy persze, hogy mennyit: egy olyan kocsi, amellyel gyakran indulnak vidéki utakra, és az éves futásteljesítménye meghaladja a 7-10 ezer kilométert, feltehetően behozza az árát.
Ez azonban aligha mondható el azokra, amelyekkel a használóik leginkább az otthonuk és a munkahelyük közti ingázást oldják meg Budapesten. Utóbbiak beszerzésével a cégek jókora üresjáratokat is elkönyvelhetnek, ami enyhén szólva megkérdőjelezhető gyakorlatnak számít.
Ebben az esetben ugyanis lényegesen hasznosabb egy használatorientált megoldás, amelyben az annyit fizetsz, amennyit mész elv érvényesül. A carsharing épp ezt tudja: akár kulcsos, akár céges autóról van szó, a megosztott járműveket az applikációban pont annyi időre lehet igénybe venni, ameddig szükség van rájuk, fix költségek nélkül. Ez lehet egy negyedórás menet egy külső ügyféltalálkozóra, ahol – amennyiben ez az autómegosztó cég szolgáltatási zónájában található – le is lehet zárni pár kattintással a bérlést, majd visszafelé egy másikat használni. Bónusz: ez a kétszer 15 perces út lényegesen olcsóbb lesz, mint taxival megtenni ugyanezt a távot oda és vissza.
Amennyiben az ügyfél távolabb, azaz a szolgáltatási zónán kívül van, az autók pár órára is elvihetők. Például egy Budapest–Herceghalom-etapra már több órára érdemes elindulni a kocsival, de még így is kedvezőbb lesz a matek, mint a taxizás.
Az időben és kilométerben ennél is hosszabb távú utak esetén pedig az autókölcsönzőkkel is felveszi a kesztyűt: amennyiben egy három napig tartó alkalmi megbízásról van szó, amelyhez távolabbi vidéki helyszínt kell látogatni, szintén megfontolandó a megosztott autó. Ennél ugyanis nincs sok százezres kaució, nem kell a tankolással vagy a matricavásárlással foglalkozni (benzines autók esetén országos pályamatrica, elektromos meghajtásúaknál Pest vármegyei matrica van a Share Now autókon): ezek és az összes felmerülő költség benne van a használatarányos díjban.
Amennyiben tehát főként alkalomszerűen használják a dolgozók a céges vagy kulcsos autókat, és nem óriási távokra, ehhez teljesen felesleges vállalati flottát fenntartani és üzemeltetni, az adminisztráció összes pluszmunkájával.
Egy másik releváns opció a carsharing beépítése a cafeteriába. Ez ugyanis egy olyan béren kívüli juttatás, amely adómentesen adható. A konstrukció úgy néz ki, hogy a munkaadó szerződést köt az autómegosztó céggel, amely az előre megállapodott értékben biztosít kuponokat a munkavállalók cafeteriakeretének terhére. Az ellenértéket a munkáltató állja, a megkapott kuponokat a dolgozók a szolgáltató applikációjában tudják vezetésre használható kreditekre váltani.
Fontos, hogy az adóhatóság érvényes állásfoglalása szerint az adómentesség akkor is fennáll, ha a munkavállaló magáncélra veszi igénybe a közösségi autót, sőt: a NAV hangsúlyozza, hogy az utóbbi esetben a juttatás cafeteria-rendszerben is adható. Ezzel a megoldással tehát azok is hozzáférést kaphatnak a megosztott autókhoz, akiknek a céges policy alapján nem jár, miközben a munkaadó újragondolhatja és optimalizálhatja az indokoltan fenntartandó flottaméretet. Ezzel pedig már rövid távon is jelentős költségeket takaríthat meg, miközben olyan pluszjuttatást ad a dolgozóknak a fizetésükön felül, amelyet ők is nagyra fognak értékelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.