Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hat nemzetközi élelmiszer-kiskereskedője (az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Penny, a SPAR és a Tesco) piacra lépése óta folyamatosan fejleszt és innovációkat vezet be, hogy egymással versenyezve a legjobb szolgáltatással legyenek jelen a piacon mind a vásárlóik, mind a munkatársaik, mind pedig a partnereik igényeit szem előtt tartva. Nem véletlen, hogy számos olyan elsőséget köszönhetünk nekik, amelyekről nem szívesen mondanánk le.
1995-ben nyitották meg az ország első hipermarketjét, amivel új üzletformátumot és minden eddiginél szélesebb termékválasztékot hoztak létre. 2013-ban a magyar vásárlók benzinkúton lévő üzlettel is találkozhattak, még praktikusabbá téve ezzel a gyors vásárlásokat. Ma már számos hipermarket áll a rendelkezésünkre országszerte, ha nagyobb bevásárlásra van szükségünk. Az autóval közlekedők kényelmét pedig nemcsak egyre több és több benzinkúton nyitott shop, a hipermarketek mellett üzemelő benzinkutak vagy Drive in pontok szolgálják ki, hanem a parkolókba telepített elektromosautó-töltő állomások hosszú sora is.
A multi élelmiszerláncoknak köszönhetjük azt is, hogy a lakásunkat sem kell már elhagyni, hogy feltöltsük a hűtőszekrényünket. 2013-ban az egyik nemzetközi lánc is bevezette itthon az online élelmiszer-bevásárlást – először a fővárosban, majd az ország egyre több és több településére kiterjesztve. Az elmúlt tíz évben több kisker is elindította saját online csatornáját, mobilapplikációt is fejlesztve, hogy bármikor bárhonnan leadhassuk a rendelésünket.
Mindezek mellett az üzletekben is számos olyan megoldással találkozunk, amelyek a vevők kényelmét és a magas színvonalú vásárlási élményt szolgálják. Az üzletekben helyben sütött pékáruk, készételek, magyar, kézműves és kistermelői termékek széles választéka várja a vásárlókat, akik a legtöbb helyen egyszer használatos műanyag szatyrok helyett már komposztálható, illetve újrahasznosított anyagból készült környezetbarát táskákban vihetik haza a kiválasztott termékeket. Számos üzletben digitális polccímkék segítik az árak közötti eligazodást, másoknál pedig már a bevásárlás közben beolvashatjuk egy szkennerrel a kosarunk termékeit, hogy a kasszánál már csak fizetni kelljen.
A nemzetközi láncok nem csak a vásárlók által látható pontokon fejlesztenek, de a háttérben is sokat dolgoznak a működési hatékonyságuk javításán. Van olyan multi kiskereskedő, akinek több saját élelmiszer-termelő üzeme is van, mások magyar partnerekkel együtt fejlesztik és gyártatják saját márkás termékeiket.
Az OKSZ tagvállalatai lépéseket tesznek a fenntarthatóbb működés érdekében: többek között bővítik a napelemmel ellátott áruházaik számát, és megújuló energiaforrásból származó áramot vásárolnak a környezettudatosabb működés érdekében, az energiatakarékosságot szem előtt tartva modernizálják az áruházi berendezéseiket, folyamatosan korszerűsítik a kamionflottájukat, hogy minél kisebb környezetterheléssel jussanak el az élelmiszerek az üzletekbe. Ráadásul ezeknél a cégeknél álltak üzembe az ország első elektromos áruszállító kamionjai és az első elektromos kiszállító furgonok is. A boltok készletezését pedig online automatikus árurendelés, az élelmiszer-pazarlás megelőzését pedig mesterséges intelligencián alapuló megoldások is segítik. Nem véletlen, hogy több OKSZ-tagvállalat is Magyarországra hozta a nemzetközi hálózatát kiszolgáló informatikai fejlesztési központját, amivel nem mellesleg újabb szakértői munkahelyeket is teremtettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.