BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

Csomagolás helyesen - útmutató webshop tulajdonosoknak (x)

A jó termék önmagában nem elég az elégedett vásárlókhoz, arról is gondoskodni kell, hogy a rendelések épségben érkezzenek meg. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő csomagolás. Ifjabb Reményi Antal, a Reményi Csomagolástechnika Kft. ügyvezetője összeállította azokat a lényeges szempontokat, amelyekre minden webshoptulajdonosnak figyelnie kell, ha biztosítani akarja termékei sértetlenségét a szállítás során.
Fotó: dlxmedia.hu

Válassz termékhez illő csomagolást!

Először is vegyük sorra, hogy milyen csomagolások érhetők el az e-kereskedők számára, és hogyan érdemes választani.

Alapvetően az online rendeléseknél háromféle megoldást használnak: papírdoboztfutártasakot vagy légpárnás borítékot. A csomagolásokra vonatkozóan nincs egységes előírás, a webshoptulajdonosoknak a logisztikai partnereik üzleti szabályzatát kell alapul venniük. 

„Az, hogy kinek milyen csomagolás megfelelő, elsősorban attól függ, hogy milyen küldeményről van szó. Figyelni kell a méretre, a súlyra és arra, hogy a termék ne sérüljön. A csomagolást úgy kell kiválasztani, hogy a doboz  illeszkedjen a termék méretéhez, és ne maradjon túl sok hely a dobozban. Ha a csomagszállításnál alulra kerül, akkor is sérülésbiztosnak kell lennie” – mondta el a legfontosabb szempontokat Reményi Antal.

A standard dobozokat általában nagyobb tételben érdemes beszerezni. Előnyük, hogy összehajtva kis helyen is tárolhatók, ennek ellenére nagyobb termékek szállításánál is biztonságosan alkalmazhatók. Használatuknál figyelni kell a helyes térkitöltő anyagok megválasztására.

„A csomagküldő szolgáltatók általában hasáb alakú küldeményeket várnak el azok stabil halmozása érdekében.Talán ez is közrejátszik abban, hogy leggyakrabban dobozokat használnak. Ezek változatos méretekben elérhetőek, mi a 15 standard méreten felül egyedi méretekben is forgalmazunk dobozokat” – foglalta össze Reményi Antal.

A futártasakok jól használhatóak kevésbé törékeny árucikkek csomagolásánál, a légpárnás borítékok pedig leginkább kisebb, sérülékenyebb tárgyak védelmére megfelelőek.

A térkitöltés szerepéről bővebben

Elsősorban a dobozoknál használnak térkitöltő anyagokat – ilyenek a polisztirol chipsek, a párnatasakok, a gyűrt tasakok és a biológiailag lebomló térkitöltők. Ezek arra hivatottak, hogy az áru ne mozoghasson (és így ne sérüljön) a szállítás során. 

„A bio térkitöltőknél túl kell tölteni a dobozt, hogy a termék ne mozdulhasson el. A törékeny terméknél pedig arra kell törekedni hogy a termék ne érjen a doboz falához. Ez tesztelhető, ha csomagolás után megrázzuk a dobozt. Ha mozog benne az áru, akkor nem jó munkát végeztünk” – hívta fel a figyelmet a buktatókra Reményi Antal.

Ifj. Reményi Antal / Fotó: dlxmedia.hu

 

Első lépések a fenntartható csomagolás felé

Az online vásárlások száma évről évre nő, ezzel párhuzamosan pedig a csomagolási hulladék mennyisége is növekszik. Az Eurostat adatai szerint 2021-ben az európai lakosok fejenként közel 190 kilogramm mennyiségű csomagolási hulladékot termeltek. 
A fenntarthatóság érdekében a 2023. év végén új EU-szabályokat fogadtak el, amelyek alapján 2030-ig minden csomagolóanyagot újrafelhasználhatóvá fognak tenni, 2035-ig pedig minden csomagolóanyagot újra is kell hasznosítani Európában. Érdemes már most hosszú távon tervezni.

Maxold ki az ügyfélélményt!

Egy ügyfélbarát honlap az első lépés a visszatérő vásárlók megszerzéséhez. De egy jó weboldal önmagában nem ellensúlyozhatja a rossz állapotban kiszállított csomagok okozta kellemetlenségeket. 

Aki igazán profi benyomást szeretne kelteni, annak az apró részletekre is érdemes ügyelnie, és olyan kiegészítő megoldásokat is felvennie az eszköztárába, mint amilyen a termék méretéhez illő egyedi dobozméret (ez költséghatékonyság szempontjából sem elhanyagolható), a színes nyomattal ellátott vagy logózott dobozok, és a visszaküldést is megkönnyítő önzáró dobozok (ez a megoldás a csomagolást is gyorsítja, hiszen a doboz néhány mozdulattal lezárható).

A megfelelő csomagolás kiválasztása kulcsfontosságú lépés minden online vállalkozás számára, amely hosszú távú sikert és vásárlói elégedettséget kíván elérni. 

Minden küldemény, amelyet feladunk, a márkánk hírnökévé válik. Egy jól megválasztott csomagolás nemcsak a terméket védi, hanem a márkánk értékét is növeli.

( média partner: DLX MEDIA marketing ügynökség)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.