Mostani bejegyzésünkben néhány kiemelkedő trendet mutatunk be, amelyek a SEO világát jelenleg uralják: a tematikus térképek (topical map) szerepét a tartalomstratégiában és a legfrissebb keresőoptimalizálási technikákat.
A tematikus térkép (angolul topical map) az egyik legizgalmasabb újítás a SEO világában, amely a tartalomstratégia kidolgozását alapjaiban változtatja meg.
A topical map a SEO-ban lényegében egy vizuális eszköz, amely az adott téma körüli tartalmak összefüggéseit és hierarchiáját jeleníti meg. Segít továbbá azonosítani azokat a tartalmi réseket, amelyeket érdemes feltölteni, de megmutatja azt is, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az egyes altémák. Célja a tartalom egységesítése és az adott téma minden aspektusának lefedése.
A Google, de persze más keresőmotorok is egyre inkább arra törekszenek, hogy a teljes körű, lehető legértékesebb tartalmakat rangsorolják az előkelő helyeken.
A tematikus térkép segít abban, hogy az adott weboldal lefedjen minden releváns témakört, amellyel nem csak egy-két kulcsszóra, de egy egész téma ökoszisztémájára optimalizálhatjuk a honlapot.
Ezzel a megközelítéssel a weboldal tulajdonosa is jól jár, hiszen mélyebben értheti meg a saját tartalma szerkezetét, ráadásként pedig hatékonyabban tud konkurálni a piacon lévő nagyobb szereplőkkel is.
A tematikus térkép elkészítése során figyelembe kell venni a fő témához kapcsolódó kulcsszavakat és az altémákat. Ez segít meghatározni, hogy milyen cikkeket, blogposztokat, videókat vagy más tartalomtípusokat kell létrehozni ahhoz, hogy egy adott témakörben átfogó szakértővé váljon a honlap.
Az első lépés a megfelelő kulcsszavak és keresési kifejezések kiválasztása. Ezután fel kell tárni a téma kapcsolatokat is. Ha megvan a fő téma, ahhoz altémákat kell keresni. Persze ez komplex folyamat, amely nemcsak időigényes, de profi kivitelezést is igényel.
Amikor a Google látja, hogy a weboldal jól szervezett tartalomstruktúrával rendelkezik egy adott témában, nagyobb eséllyel helyezi azt a találati listák élére. Ez azért van, mert a keresőmotorok azt a weboldalt preferálják, amelyik a téma minden aspektusát lefedi, ezzel kielégítve a felhasználói keresési szándékot.
A keresőoptimalizálás már régóta kulcsfontosságú tényező az online siker vonatkozásában, azonban 2024-ben több új trend és technika is megjelent, amelyekre mindenképpen érdemes figyelni, ha nem szeretnénk lemaradni. A folyamatosan változó algoritmusokból és a mesterséges intelligencia által vezérelt fejlesztésekből pedig arra lehet következtetni (és joggal), hogy a régi bevált módszerek már nem feltétlenül elegendők.
Célkeresztben a felhasználói élmény
A felhasználói élmény, mint mérő, még soha nem volt ennyire releváns a SEO világában, mint manapság.
A Google új algoritmusai egyre inkább figyelembe veszik azt, hogy a felhasználók mennyire találják hasznosnak, gyorsnak és könnyen kezelhetőnek az adott weboldalt. Az olyan mutatók, mint az oldal betöltési sebessége, a mobilbarát kialakítás és a látogatók oldalon töltött ideje, mind közvetlen hatással vannak a rangsorolásra.
A mesterséges intelligencia (AI) már évek óta része a Google algoritmusainak, de 2024-ben ez még inkább előtérbe került. Ennek köszönhetően pedig a Google sokkal jobban megérti a szöveg összefüggéseit, és azt, hogy az adott tartalom valóban kielégíti-e a keresési igényt. Ez azt jelenti, hogy a tartalomnak nemcsak a kulcsszavakat kell megfelelő mennyiségben és jól pozícionáltan tartalmaznia, de kontextuálisan is relevánsnak kell lennie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.