A katari labdarúgó-világbajnokság szervezői csütörtökön 1300 busszal szimulálták a várható csúcsforgalmat, hogy felkészüljenek a logisztikai kihívásokra.
Ez volt a legnagyobb ilyen jellegű tesztüzem, amely nagy sporteseményhez köthető.
A szervezők a körülbelül 75 kilométeren belül található nyolc katari stadion közötti közlekedés feltételeit vizsgálták meg a legforgalmasabb napra fókuszálva, amikor 300 ezer drukker utazását kell megoldani. Ennek érdekében a nyári kánikulában több mint ezer busz rótta az utakat szinte üresen, és járt folyamatosan a stadionok, a tömegközlekedési csomópontok, valamint a tervezett alkalmi megállók között. A napközbeni próbát esti gyakorlat követte, amikor a mérkőzés utáni helyzetre készültek.
Ahmad Al-Obaidli, a katari busz- és taxiszolgáltatókat tömörítő Mowasalat vezetője elmondta, hogy cégük háromezer buszt vásárolt, így több mint négyezret üzemeltetnek majd a november 20-tól december 18-ig tartó vb alatt. Hozzátette, hogy erre a hónapra megduplázzák a sofőrök létszámát, amely így – főként ázsiai és afrikai alkalmazottakkal – eléri majd a 14 ezer főt.
A vb után a buszokat a katari közösségi közlekedés szolgálatába bocsátják, amely így a világ első országaként teljesen elektromos tömegközlekedést mondhat majd magáénak.
A katari az első vb, amelyet egy arab ország rendez, és szintén ez az első alkalom, amikor az év folyamán ilyen későn kerül sor a világbajnokságra, mégpedig azért, mert egyébként nehezen viselnék a játékosok és a nézők a hőséget.
Nagy érdeklődés várható az európaiak részéről. Ha a vb-n szereplő játékosok piaci értékét vesszük alapul, a Statista szerint euróban számolva a részt vevő csapatok értékének a kétharmadát teszi ki az európaiaké.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.