Az internet térnyerésével egy időben jelentkeztek a kellemes és kellemetlen mellékhatások: a kínálati oldal gyakorlatilag átláthatatlanná vált, ugyanaz a lakás vagy ház különböző fotókkal, eltérő szöveggel és eltérő árakon bukkant fel az online felületeken, lassítva az ingatlankeresés folyamatát.
A legnagyobb magyarországi ingatlanhirdetési portál, az Ingatlan.com látszólag maga ellen dolgozva vezette be két éve az ugyanazon ingatlanhoz tartozó hirdetéseket csoportosító funkciót, a káosz csökkentését célzó Minden1X nézetet. Valójában viszont nem tettek egyebet, mint
felismerték, hogy az ingatlanok piacteréül szolgáló hirdetési oldalként a megnövekedett felelősségük jegyében kell szolgálniuk a vevők igényeit
– nyilatkozta a Világgazdaságnak Balogh László, az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője, hozzátéve: mindezt persze piaci alapon teszik.
Az okosmegoldásra óriási igény van, az elmúlt hat hónapban az Ingatlan.com-on napi 14 ezerről 28 ezerre nőtt azoknak a bejelentkezett felhasználóknak a száma, akik a Minden1X funkciót használva keresték a következő ingatlanjukat. A tényleges szám még ennél is magasabb, a havonta mintegy 40 ezer, az oldal mobilapplikációját használó ember számára már minden ingatlan hirdetése csak egyszer jelenik meg – közölte Balogh László.
A Világgazdaság kérésére kigyűjtött adatsor érdekes jelenséget tükröz.
A minden hirdetést csak egyszer látó felhasználók, köztük a mobilapplikációt használók, kétszer annyi telefonhívást kezdeményeznek az eladó és kiadó ingatlanokkal kapcsolatban, mint azok, akik máshol keresgélnek.
A szakértő szerint nem kérdéses, hogy az ingatlanközvetítők munkáját is megkönnyíti, ha átlátható és transzparens a piac. Balogh László elmondta: az Ingatlan.com 2011-ben egy úgynevezett fair árazási rendszert vezetett be, amely abból áll, hogy minden ingatlanközvetítő annyit költ egy-egy ingatlanhirdetésre, amennyit az számára megér. Ezzel párhuzamosan egy licitrendszer keretein belül a legértékesebb hirdetések kerülnek a találati lista elejére. Ez a vevők számára is hasznos, hiszen
a közvetítők nyilván azokat az ingatlanokat fogják leginkább kiemelni és láthatóvá tenni, amelyeket a legkönnyebb értékesíteniük, így a vevők is ezekkel találkoznak a leghamarabb
– hangsúlyozta a cég illetékese.
Mint megtudtuk: a Minden1X bevezetése óta elindult piactisztulás részben ahhoz is hozzájárult, hogy az elmúlt tíz hónapban az ingatlanközvetítők által egy hirdetésre szánt kiemelés értéke több mint 50 százalékkal csökkent, így a tiszta, átlátható és transzparens piactereken ennyivel olcsóbban tudnak közzétenni az ingatlanosok is egy-egy hirdetést.
A káoszt növelni nincs értelme, hiszen azzal vevőt szerezni nem lehet. És hogy az összevisszaság milyen nagy mértékben zavaró, jelzi, hogy bár az Ingatlan.com-on az egyedi hirdetések aránya csaknem 70 százalékos, ezek mind különböző ingatlanokra vonatkoznak, és csak a maradék 30 százalék ismétlődő, jelenlétüket mégis nagyon bosszantónak tartották a felhasználók. 2016 előtt a hirdetési piacon a legnagyobb probléma az ismétlődő hirdetések és azok kerülgetése volt a vevők számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.