A Colosseum, az ókori Róma legikonikusabb műemléke évente nagyjából 1,4 milliárd euróval bővíti Olaszország bruttó hazai termékét. Természetesen ebből még nem lehet levonni a tényleges értékére vonatkozó következtetést, ahhoz egy fokkal bonyolultabb számítást végzett a Deloitte.
A könyvelő és pénzügyi tanácsadó cég becslései szerint
a Colosseum társadalmi eszközértéke, vagyis az immateriális érték, amelyet az olaszok a puszta létezésének tulajdonítanak, nagyjából 77 milliárd euróra tehető
Ezt az értéket a legtöbb olasz ember érzékeli, és nem csak azok, akik a Colosseum környezetében élnek, vagy gyakran látogatnak a műemlékhez
– olvasható a tanácsadó cég hétfői közleményében.
A Colosseum, vagy eredeti nevén Flavius-amfiteátrum gazdasági hozzájárulása könnyen kiszámolható, a valós értéke sokkal több ennél. A könnyebb úton a jegyértékesítésből származó bevételt egyszerűen csak hozzá kellene adni a környezetében lévő vállalkozások becsült bevételeihez. A Deloitte azonban a társadalmi értéket vizsgálta.
A tanácsadó cég az elkészített felmérésében megkérdezte az olasz embereket, hogy mennyit lennének hajlandók fizetni a műemlék megőrzése érdekében, még akkor is,
ha nem használják azt közvetlenül, nem is profitálnak belőle, és semmilyen módon nem is akarnak a jövőben kapcsolatba kerülni a műemlékkel.
A római polgárok átlagosan fejenként
90 eurót lennének hajlandók fizetni a Colosseum megőrzése érdekében, a Rómán kívüli olaszok pedig átlagosan 57 eurót.
A Colosseum Olaszország leglátogatottabb műemléke. 2019-ben nagyjából hétmillió turista látogatta meg. Az építményt 2011 és 2016 között újították fel, akkor a Tod’s Group 25 millió eurót költött a renoválására.
A Colosseumot Titus Flavius Vespasianus római császár építtette. A munkálatok időszámításunk után 72-ben kezdődtek el a Forum Romanum délkeleti részén. Az építkezés 80-ban ért véget, ekkor nyitották meg az amfiteátrumot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.