Míg az angolszász kultúrában a meccsnézés az egyik legkedveltebb apa-fia elfoglaltság, addig nálunk az apák jobban kedvelnek együtt kirándulni gyermekeikkel, megelőzve a focizást, a biciklizést, a társasjátékozást és a tévénézést. Ugyanakkor amikor foci Európa-, vagy világbajnokság zajlik, akkor 15-20 százalékkal emelkedni szokott az értékesítésünk a Játéksziget üzletekben – ismertette a Formatex által elvégzett felmérés eredményeit Borhi János, a cég ügyvezetője.
A szakember szerint az idő előtt beköszöntő nyár fellendítette a kerti és strand játékok forgalmát; a tavalyi év hasonló időszakához képest 37 százalékkal, a labdarúgó esemény pedig a sport kellékek, focikapuk és labdák, Soccer Starz focista figurák, egyéb szurkolói termékek területén jelentett növekedést.
Továbbra is a foci a legnépszerűbb és legfiúsabb sport a válaszadó családok szerint, a leglányosabbnak a szülők 70 százaléka a ritmikus sport gimnasztikát és a tornát, 22 százalékuk pedig a műkorcsolyát és a jégtáncot tartja. A családok 30 százaléka nem együtt sportol, hanem mindenki külön jár edzésre.
A Játéksziget korábbi kutatása világított rá arra, hogy majdnem annyian játszanak számítógépen focis játékot, mint amennyien futballoznak otthon.
A felmérésből az is kiderült, hogy fociedzésre a válaszadók 37 százaléka jár. Arra a kérdésre, hogy milyen focihoz kapcsolódó játékkal játszottak valaha, a legtöbben a csocsót emelték ki, amit a számítógépes játékok és a gombfoci követ, majd az asztali rugós foci, végül a mobiltelefonos applikáció zárja a sort a megkérdezettek szerint.
Idén mind a fiúk, mind a lányok körében a sport, kaland vagy tánc táborok a legnépszerűbbek. A lányok több mint tíz százaléka tervez kézműves, alkotó táborba menni és közel ugyanennyien mennek napközis táborba is, ezt követik a nyelvi táborok. A lányok kevesebb mint 1 százaléka vesz részt számítógépes táborban, ugyanakkor a fiúknál ez 4 százalék. A családok közel 20 százaléka 20 és 30 ezer forint között költött nyári táborra, 11 százalék pedig 30- 40 ezer forint között, de tíz százalék alatt van az olyan családok aránya, ahol gyerekenként 50 ezer forintnál drágább tábort választanak, a családok több mint fele 20 ezer forint alatt költ nyári táborozásra, 37,1 százalékuk viszont nem választ nyári tábort gyermekének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.