A kínai személyautó-gyártók szövetsége kedden azt közölte, hogy a Tesla októberben 211 autót értékesített az ázsiai országban, ami 70 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest.
A Tesla nem kívánta kommentálni az októberi eladási adatot.
A Reuters ugyanakkor arra emlékeztetett, hogy a kínai kormánynak az a döntése, hogy 25 százalékról 40 százalékra emelte az amerikai autók vámtételét – válaszul a washingtoni kormány vámemelésére -, éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, tekintettel arra, hogy egyelőre nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.
Ezen a helyzeten változtat, hogy a Tesla júliusban megállapodott a sanghaji hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül.
A beruházás értéke mintegy 2 milliárd dollár, az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret.
Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön „új energia járművek” (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az idei első tíz hónapban 76 százalékkal, 860 ezerre nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.