A vállalat világszerte 2,125 millió BMW márkájú autót értékesített tavaly, 1,8 százalékkal többet, mint 2017-ben és ezzel új eladási rekordot állított be. A tulajdonában lévő Rolls-Royce és Mini márkákkal együtt
a BMW AG 2,49 millió autót értékesített tavaly, 1,1 százalékkal többet az előző évinél.
A cég, prémium kategóriás versenytársaihoz hasonlóan, elsősorban a kínai piacnak köszönhette eladásai növekedését. Kínában 7,7 százalékkal, 640 ezerre növelte eladásait BMW márkájú autókból.
Pieter Nota értékesítési igazgató az eladások „csekély mértékű” további növekedését jelezte az idei évre a luxusautók iránt erősödő keresletnek köszönhetően, elsősorban Kínában és az Egyesült Államokban.
Annak ellenére is, hogy a két ország közötti kereskedelmi ellentétek „nagy kihívást jelentenek” az autóértékesítések szempontjából
– mondta.
Eladásai növekedése ellenére a vállalat tavaly nem érte be a prémium kategóriában 2,3 millió autó eladásával világelső Mercedest. A harmadik helyen a luxusautók rangsorában az Audi állt 1,8 millió autó eladásával.
Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója 2020-ra tűzte ki célul a Mercedes megelőzését a prémium kategóriás autók világpiacán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.