BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezekre kell odafigyelni a karácsonyi vásárlásnál

Sokan nincsenek tisztában azzal, mit jelent a jótállás, vagy a garancia, ami gyakran félreértésekre ad okot.

Hivatalosan is megkezdődött a karácsonyi ajándék vásárlási szezon. A legtöbb műszaki üzlet akciókkal és megnövelt készletekkel várja a vásárlókat. A Sencor összegyűjtötte azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket érdemes szem előtt tartani a gondtalan ajándék vásárlásért.

Sokan nincsenek tisztában azzal, mit jelent a jótállás, vagy a garancia, ami gyakran félreértésekre ad okot. Az igazság azonban az, hogy ezt a két fogalmat szokták együtt, összefoglaló néven garanciának hívni. A szavatossági idő a 10 ezer forint feletti műszaki cikkeknél két év, amelyből egy esztendő a jótállás.

Ez azt jelenti, hogy a termék meghibásodása esetén egy évig a kereskedőt terheli a bizonyítási teher. A jótállás pedig speciális jogokat biztosít a vásárlóknak, például visszacseréltethetik a megvásárolt készüléket, de adott esetben a vételár megtérítését is kérhetik

– hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Amennyiben egy készüléket olyan hibával visznek vissza három munkanapon belül, ami akadályozza annak rendeltetésszerű használatát, akkor a kereskedő nem mérlegelhet, hogy javításra küldi-e a terméket, hanem azonnal ki kell cserélnie azt egy működőre. Fontos továbbá figyelembe venni, hogy a garancia az akciós áron vásárolt termékekre is vonatkozik.

A tévhitekkel ellentétben személyes vásárlás esetén nincs 8 napja arra a fogyasztónak, hogy meggondolja magát a vásárlást illetően. Ha termék gyártási hibás, akkor viszont lehet élni minőségi kifogással

– hívta fel a figyelmet a Sencor termékmenedzsere. Internetes vásárlásoknál viszont valóban lehetőség van arra, hogy valaki elálljon a vételi szándékától. Ebben az esetben a vásárlás napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni a terméket, ha a kereskedő nem döntött úgy, hogy saját maga szállíttatja vissza azt.

Fotó: MW

Ha valaki az adott terméket határidőn belül küldte vissza, akkor a kereskedő köteles visszatéríteni az árát. Ugyanakkor mindaddig visszatarthatja a visszatérítést, amíg a vásárló nem küldte vissza a terméket. A folyamat meggyorsítása érdekében a vevőnek lehetősége van igazolni a visszaküldést például a postai feladóvény e-mailben történő megküldésével.

Érhető módon a legtöbb vásárló ódzkodik attól, hogy valamilyen formában megadja az adatait személyes vásárlásánál, azonban erre törvény kötelezi a vállalkozásokat abban az esetben, ha a vásárló minőségi kifogással viszi vissza az adott terméket, mert az esetről jegyzőkönyvet kell felvennie a kereskedőknek. Függetlenül ettől minden új készülék vásárlásnál javasolt megadni valamilyen elérhetőséget – például nevet és e-mail címet – a kereskedőknek, vagy forgalmazóknak, mert akkor a vásárlók első kézből értesülhetnek az esetleges termékvisszahívásokról.

Bizonyos esetekben a forgalmazók és a kereskedők dönthetnek úgy, hogy kiterjesztett a garanciát biztosítanak. A Sencor már második éve, idén is elérhetővé tette pénzvisszafizetési garanciáját, amivel a karácsonyi ajándékvásárlást szeretné felhőtlenné varázsolni. A márka eddig is hat év garanciát adott egyes konyhai készülékeinek motorjára, azonban a Sencor a 2019. november 4. és 2020. január 19. között vásárolt és a promócióban részt vevő készülékekre 100%-os pénzvisszafizetési garanciát biztosít, vagyis egy vásárló akkor is visszaigényelheti a készülék árát, ha például nem tetszik neki a színe. Az akció részvételi szabályzata és a gépek pontos listája ezen a linken érhető el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.