Az európai luxusmárkák szigorúbb uniós szabályozást sürgetnek a legnagyobb globális webáruházak adatkezelési gyakorlata miatt, illetve a hamisítványokkal kapcsolatban.
Az Európai Bizottság a közelmúltban kezdte áttekinteni a tech cégek szabályozását, ezzel egy időben állt elő elvárásaival a European Cultural and Creative Industries Alliance (ECCIA) – az Európai Kulturális és Kreatív Ipari Szövetség.
A szövetség által megfogalmazott aggályok főleg a két nagy online kereskedő, az Alibaba és az Amazon működésével kapcsolatosak.
Az internet a kezdetekben mindenki számára ingyenesen volt elérhető. Már nem így van, már a piaci erőviszonyok uralják, így ennek megfelelő szabályozásra van szükség
– mondta egy a Reuters hírügynökségnek adott interjúban Andreas Kaufmann, az ECCIA elnöke.
Az európai luxusmárkák évente körülbelül 800 milliárd euróval járulnak hozzá a gazdasághoz, ez nagyjából a teljes uniós GDP 4 százaléka, és a szegmens több mint kétmillió embernek ad munkát. Azonban jó ideje okoz gondot a luxusiparnak a tech cégek gyakorlata: a márkák képviselői arról panaszkodnak, hogy ezek a vállalatok ingyenélő módon kihasználják a befektetéseiket, és egyebek között a sok hamisítvány online értékesítésével általában is rossz fényt vetnek a nagy nevekre.
Az ECCIA, amely több mint hatszáz márkát képvisel, azt szeretné elérni, hogy a döntéshozók szigorítsák a fellépést a nagy tech vállalatokkal szemben a hamisítások és az adatvédelem terén.
A jelenlegi szabályozás nem a mi érdekeinket szolgálja. Az Amazon például olyan információkhoz is hozzájuthat a vásárlóitól, amelyeket mi nem adhatunk ki a nagykereskedőknek. Az Amazon ezzel szemben ezen adatok alapján hozhat üzleti döntéseket
– idézi a Reuters Kaufmannt.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.