Tartós változást hoz az emberek bevásárlási szokásaiban a koronavírus-járvány. Az átalakulás nyertese az online-kereskedelem lesz, számos belvárosi szaküzlet és bevásárlóközpont pedig kénytelen lesz beszüntetni működését.
Amint azt Hudetz, a kölni IFH (Institut für Handelsforschung) gazdaságkutató intézet igazgatója és Gerrit Heinemann, a Niederrhein főiskola internetes kereskedelmi szakértője a dpa hírügynökségnek elmondta: a járvány erőteljes hátszelet adott ugyan az online kereskedelemnek,
a vásárlók általános elbizonytalanodása azonban az internetes kereskedelemben is tetten érhető.
Mindazonáltal ha valamit manapság be kell szerezni, akkor a többség első gondolata már az internet.
Bizton állíthatjuk, hogy az online kereskedelem hosszú távon profitálni fog a mostani válsághelyzetből. Akkor is többet fognak az interneten vásárolni az emberek mint a krízis előtt, amikor már a Koronavírus mint téma réges-rég a múlté lett
- fogalmazott Hudetz.
A fordulat vesztesei szerinte elsősorban
az internetes értékesítési portállal nem rendelkező belvárosi kis üzletek lesznek.
„Akinek a kínálata mostanra még nem érhető el az interneten, az egy működőképes értékesítési csatornától fosztotta meg magát és ezt a lemaradást már aligha fogja tudni behozni” – fogalmazott.
Mindazonáltal a koronavírus-járvány egyáltalán nem jelenti a kisboltok végét, mindössze egyfajta katalizátorként felgyorsítja azoknak az felszámolódását, amelyek még használják az internetes értékesítést forgalmuk egyik támaszaként – tette hozzá Gerrit Heinemann.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.