Míg a járvány előtt a forgalom 60 százalékát a hagyományos üzletekben bonyolította le az Extreme Digital, addig a legszigorúbb korlátozások idején már az online csatorna tette ki az értékesítés 69 százalékát – közölte a Világgazdasággal Várkonyi Balázs, a cég alapító-ügyvezetője. Hozzátette, hogy
egy héttel a lazítások megkezdése után az inga máris a másik irányba lendül: újra nő a fizikai értékesítés aránya.
A járvány hozadéka továbbá, hogy a készpénzkímélő fizetés vált uralkodóvá. Igaz, az enyhítés erre a mutatóra is hatással van, az online vásárlóknak már csak a 45 százaléka fizet bankkártyával. A cégvezető kiemelte, hogy a megrendelések száma jóval meghaladta az eredeti terveiket, nem várt terhelés alá került a logisztika és az értékesítés, ezért újabb műszakokat kellett beállítani. A karácsonyi időszakhoz hasonló intenzitású munka folyt náluk, csak most felkészülési idő nélkül.
A változó fogyasztói trendek kapcsán Várkonyi Balázs megjegyezte, hogy a fertőtlenítő- és tisztítószerek iránti fokozott igény mellett a home office és a digitális oktatás a meglévő infrastruktúra fejlesztését hozta magával.
A notebookok, monitorok forgalma megduplázódott, a routereké, webkameráké a háromszorosára nőtt. Hasonlóan népszerűek voltak az otthoni szórakozást szolgáló eszközök. A tévék eladása a másfélszeresére emelkedett, a játékkonzoloké megháromszorozódott. Felpörgött a szezonális termékek, a medencék, grillek, kerti bútorok, illetve a sporteszközök és barkácscikkek iránti kereslet is. Eközben a szigorú korlátozások az önellátásra való felkészülés igényét is kiváltották: berobbant a konyhai eszközök, kenyérsütők és fagyasztók piaca is. A járvány vesztese egyértelműen a képalkotás, amely jelentős visszaesést produkált a fényképezőgépek, video-, akciókamerák és a fotósfelszerelések területén.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.