BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már a régió vezető kávézólánca a Mol

A tervek szerint még az idén 961 Fresh Cornerünk lesz a régióban, 2023 végére pedig további mintegy háromszázat szeret­nénk  –  mondta a Világgazdaságnak Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi igazgatója. Az elektromos autók terjedésével az is cél, hogy a vállalatcsoport Kelet-Közép-Európa vezető e-mobilitás-szolgáltatójává váljon.

Kiskereskedelmi koncepciója révén valóban a Mol a térség legnagyobb kávézólánca?

Igen. Tavaly több mint 53 millió csésze kávét adtunk el a régióban, ezzel magasan megelőzzük az összes többi kávézóláncot.

Magyarországra szűkítve a kört, mintegy 10 millió Fresh Corner kávét értékesítettünk 310 helyszínen, ami a hazai hálózat csaknem 70 százalékát fedi le.

Melyik országban hány Fresh Corner működik a régióban?

A Mol a régió kilenc országában 1933 töltőállomást üzemeltet, ezekből 895 helyen található Fresh Corner. A tervek szerint még az idén 961 ilyen kávézónk lesz, 2023 végére pedig további mintegy háromszázat szeretnénk.

A második negyedéves adatok szerint Magyarországon 164-es darabszámnál járunk, miközben Szlovákiában már 226, Csehországban 214 egység érhető el, Romániában 124, Horvátországban 91, de már Szlovéniában is van 43, Bosznia-Hercegovinában 24, Szerbiában 20, Montenegróban pedig öt.

A magyarországi kávézók teljes forgalmának mekkora hányadát teszi ki a kávék és üdítőitalok eladása, és mekkorát a többi élelmiszeré?

Fotó: MTI Fotó: Marjai János

A friss, helyben készített termékeken belül az eladás kétharmadát teszik ki az italok, a kávé, tea, kakaó, a fennmaradót pedig az ételek, például a hot dog, a szendvics, a péksütemény és most már a pizza. Az idén megfigyelt fogyasztói szokásokban a Fresh Cornerrel való lefedettség szempontjából legnagyobb négy ország között számos eltérés van. A kávék közül a csehek és a szlovákok a hosszabb típusú americanót preferálják, míg a magyarok és a románok első számú kedvence az eszpresszó.

Míg a többi országban az önkiszolgáló gépeket preferálják 80-90 százalékos arányban, Magyarországon csupán az emberek negyede használja ezeket a kávégépeket, és inkább a hostjaink által készített barista kávét részesítik előnyben.

A csehek és a szlovákok jóval több hot dogot fogyasztanak, mint a magyarok és a románok. A helyben készített péksütemények eladása minden országban magasan megelőzi a cukrásztermékekét, ám a többi országhoz képest Magyarországon magasabb az édes sütemények aránya.

A római típusú pizza bevezetéséhez szükség volt bármilyen beruházásra, új berendezésre?

A Fresh Cornerek átépítésekor mindenhol professzionális kony­ha­gépeket telepítettünk, amelyek alkalmasak pizzasütésre. Minden más, a pizzához szükséges alapanyagról és kiegészítőről Gianni An­noni gondoskodik. Az ország ta­lán legismertebb olasz gasztro­nómiai szakemberével országszer­te 45, az év végére pedig már 80 he­lyen kínáljuk az új ételeket. Min­den gasztrotermékünkhöz külön tréningezzük a kollégákat, ez alól a pizza sem kivétel.

Miként változtak a benzinkúton való étkezés trendjei?

Folyamatosan nő azoknak a vásárlóknak a száma, akik tankoláskor frissen főzött kávét vagy helyben készült élelmiszert is vesznek. Emellett egyre többen csak azért jönnek hozzánk, hogy egyenek valamit, vagy igyanak egy friss kávét. Mindkét csoportnak kiemelten fontos a termékek frissessége és a kiszolgálás gyorsasága.

Milyen új elvárásaik vannak a mai utazóknak?

Egyre inkább azokat a lehetőségeket, szolgáltatásokat keresik, amelyekkel időt spórolhatnak. Ezért számos új digitális szolgáltatást indítottunk el, hogy könnyebben vehessük fel a kapcsolatot vásárlóinkkal, és jobban megértsük az igényeiket. Csaknem kétezer töltőállomással rendelkezünk a régióban, amelyeket úgy alakíthatunk ki, hogy kiszolgálhassuk a jövő generációját, amely a mobilitás új formái mellett más szolgáltatásokat is igénybe vesz majd.

A pandémia hatására előtérbe került az elektronikus fizetés a kutakon?

Az elmúlt hónapokban a koronavírus-járvány csak megerősítette az érintés nélküli fizetés iránt egyre növekvő igényt. A Mol töltőállomás-hálózatában sem új keletűek ezek az innovatív fizetési szolgáltatások, hiszen a nyár elején újabb önkiszolgáló kútoszlopokat helyeztünk üzembe Budapest-szerte.

Havonta több mint tízezer fogyasztónak kínálunk ezzel egyszerűbb és gyorsabb tankolást. A járványveszély miatt két ilyen készülékünk kézfertőtlenítőt is adagol infrás érzékelője segítségével.

Emellett a nyáron hat újabb helyszínen üzemeltünk be olyan kávégépet, amelynél közvetlenül fizethetnek a vásárlók, és nem kell a kasszánál sorban állniuk. Másutt a WC-beléptető kapunál és a kézi autómosónál is lehet egyszerűen, aprópénz nélkül, kártyával fizetni. De olyan töltőállomás is akad, ahol a mosdóban teszteltük az érintésmentes eszközöket: infrás vezérlést kapott a szappan, a kéztörlő és a WC-papír adagolója.

Mi várható öt-tíz éven belül az elektromos járművek szélesebb körű elterjedésével?

Az e-mobilitás töretlenül fejlődik, az elektromos autók egyre népszerűbbek. Az Európai Unió területén az első negyedévben 81,7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett e-autók száma a tavaly január–márciusi időszakhoz képest.

Az új eladásokban már 7,5 százalékos az elektromos autók aránya, igaz, a válság miatt összességében kisebb piacon teljesítettek ilyen jól.

Magyarországon már több mint 20 ezer plug-in vagy teljesen elektromos autó fut az utakon, a kormány pedig további löketet adott ezek elterjedésének a májusban bejelentett vásárlásösztönzési programmal. Különösen fontos, hogy vállalatcsoportunk megtalálja a helyét ebben a fejlődési folyamatban, mi több, a kelet-közép-európai régióban vezető e-mobilitás-szolgáltatóvá váljon. Ennek elérésében fontos lépés, hogy csatlakoztunk a NEXT-E projekthez is, amelynek célja, hogy egy elektromos töltőhálózatot alakítsunk ki a cseh határtól a Fekete-tengerig, illetve az Adriáig.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.