Kiskereskedelmi koncepciója révén valóban a Mol a térség legnagyobb kávézólánca?
Igen. Tavaly több mint 53 millió csésze kávét adtunk el a régióban, ezzel magasan megelőzzük az összes többi kávézóláncot.
Magyarországra szűkítve a kört, mintegy 10 millió Fresh Corner kávét értékesítettünk 310 helyszínen, ami a hazai hálózat csaknem 70 százalékát fedi le.
Melyik országban hány Fresh Corner működik a régióban?
A Mol a régió kilenc országában 1933 töltőállomást üzemeltet, ezekből 895 helyen található Fresh Corner. A tervek szerint még az idén 961 ilyen kávézónk lesz, 2023 végére pedig további mintegy háromszázat szeretnénk.
A második negyedéves adatok szerint Magyarországon 164-es darabszámnál járunk, miközben Szlovákiában már 226, Csehországban 214 egység érhető el, Romániában 124, Horvátországban 91, de már Szlovéniában is van 43, Bosznia-Hercegovinában 24, Szerbiában 20, Montenegróban pedig öt.
A magyarországi kávézók teljes forgalmának mekkora hányadát teszi ki a kávék és üdítőitalok eladása, és mekkorát a többi élelmiszeré?
A friss, helyben készített termékeken belül az eladás kétharmadát teszik ki az italok, a kávé, tea, kakaó, a fennmaradót pedig az ételek, például a hot dog, a szendvics, a péksütemény és most már a pizza. Az idén megfigyelt fogyasztói szokásokban a Fresh Cornerrel való lefedettség szempontjából legnagyobb négy ország között számos eltérés van. A kávék közül a csehek és a szlovákok a hosszabb típusú americanót preferálják, míg a magyarok és a románok első számú kedvence az eszpresszó.
Míg a többi országban az önkiszolgáló gépeket preferálják 80-90 százalékos arányban, Magyarországon csupán az emberek negyede használja ezeket a kávégépeket, és inkább a hostjaink által készített barista kávét részesítik előnyben.
A csehek és a szlovákok jóval több hot dogot fogyasztanak, mint a magyarok és a románok. A helyben készített péksütemények eladása minden országban magasan megelőzi a cukrásztermékekét, ám a többi országhoz képest Magyarországon magasabb az édes sütemények aránya.
A római típusú pizza bevezetéséhez szükség volt bármilyen beruházásra, új berendezésre?
A Fresh Cornerek átépítésekor mindenhol professzionális konyhagépeket telepítettünk, amelyek alkalmasak pizzasütésre. Minden más, a pizzához szükséges alapanyagról és kiegészítőről Gianni Annoni gondoskodik. Az ország talán legismertebb olasz gasztronómiai szakemberével országszerte 45, az év végére pedig már 80 helyen kínáljuk az új ételeket. Minden gasztrotermékünkhöz külön tréningezzük a kollégákat, ez alól a pizza sem kivétel.
Miként változtak a benzinkúton való étkezés trendjei?
Folyamatosan nő azoknak a vásárlóknak a száma, akik tankoláskor frissen főzött kávét vagy helyben készült élelmiszert is vesznek. Emellett egyre többen csak azért jönnek hozzánk, hogy egyenek valamit, vagy igyanak egy friss kávét. Mindkét csoportnak kiemelten fontos a termékek frissessége és a kiszolgálás gyorsasága.
Milyen új elvárásaik vannak a mai utazóknak?
Egyre inkább azokat a lehetőségeket, szolgáltatásokat keresik, amelyekkel időt spórolhatnak. Ezért számos új digitális szolgáltatást indítottunk el, hogy könnyebben vehessük fel a kapcsolatot vásárlóinkkal, és jobban megértsük az igényeiket. Csaknem kétezer töltőállomással rendelkezünk a régióban, amelyeket úgy alakíthatunk ki, hogy kiszolgálhassuk a jövő generációját, amely a mobilitás új formái mellett más szolgáltatásokat is igénybe vesz majd.
A pandémia hatására előtérbe került az elektronikus fizetés a kutakon?
Az elmúlt hónapokban a koronavírus-járvány csak megerősítette az érintés nélküli fizetés iránt egyre növekvő igényt. A Mol töltőállomás-hálózatában sem új keletűek ezek az innovatív fizetési szolgáltatások, hiszen a nyár elején újabb önkiszolgáló kútoszlopokat helyeztünk üzembe Budapest-szerte.
Havonta több mint tízezer fogyasztónak kínálunk ezzel egyszerűbb és gyorsabb tankolást. A járványveszély miatt két ilyen készülékünk kézfertőtlenítőt is adagol infrás érzékelője segítségével.
Emellett a nyáron hat újabb helyszínen üzemeltünk be olyan kávégépet, amelynél közvetlenül fizethetnek a vásárlók, és nem kell a kasszánál sorban állniuk. Másutt a WC-beléptető kapunál és a kézi autómosónál is lehet egyszerűen, aprópénz nélkül, kártyával fizetni. De olyan töltőállomás is akad, ahol a mosdóban teszteltük az érintésmentes eszközöket: infrás vezérlést kapott a szappan, a kéztörlő és a WC-papír adagolója.
Mi várható öt-tíz éven belül az elektromos járművek szélesebb körű elterjedésével?
Az e-mobilitás töretlenül fejlődik, az elektromos autók egyre népszerűbbek. Az Európai Unió területén az első negyedévben 81,7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett e-autók száma a tavaly január–márciusi időszakhoz képest.
Az új eladásokban már 7,5 százalékos az elektromos autók aránya, igaz, a válság miatt összességében kisebb piacon teljesítettek ilyen jól.
Magyarországon már több mint 20 ezer plug-in vagy teljesen elektromos autó fut az utakon, a kormány pedig további löketet adott ezek elterjedésének a májusban bejelentett vásárlásösztönzési programmal. Különösen fontos, hogy vállalatcsoportunk megtalálja a helyét ebben a fejlődési folyamatban, mi több, a kelet-közép-európai régióban vezető e-mobilitás-szolgáltatóvá váljon. Ennek elérésében fontos lépés, hogy csatlakoztunk a NEXT-E projekthez is, amelynek célja, hogy egy elektromos töltőhálózatot alakítsunk ki a cseh határtól a Fekete-tengerig, illetve az Adriáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.