76,23 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a magyar tulajdonban lévő Praktiker a tavalyi üzleti évben a 2019-es 67,88 milliárd forinthoz képest. A Praktiker 20 áruházat és egy webshopot működtet idehaza, utóbbi már a kasszán átmenő forgalom csaknem 10 százalékát adja. 2020-ban a 14. legnagyobb forgalmú webáruház lett a GKI frissen kiadott listája alapján. A Praktiker áruházak összterülete mintegy 130 ezer négyzetméter, a vállalat közel 1700 embernek ad munkát. A Praktiker piaci részesedése mintegy 32-33 százalék Magyarországon, a barkácslánc 340 beszállítóval dolgozik, ebből a magyar cégek aránya már 85 százalék.
„A tavalyi üzleti év emlékezetes marad az egész világot megrendítő járvány miatt. Eleinte csak a távol-keleti import áruk kapcsán merültek fel megoldandó logisztikai feladatok a Praktiker életében, aztán Európába is begyűrűzött a koronavírus járvány, ami minden szempontból hatással volt a működésünkre és a vásárlói szokásokra is. A járvány kirobbanásakor egyértelműen megugrott a fertőtlenítéssel, személyes higiéniával és a takarítással kapcsolatos termékek iránti kereslet. A festékkategóriában is kimagasló értékesítési adatokat értünk el 2020-ban, a lakosság széles körben kezdett lakásfelújításba a bezártság heteiben, emellett aki csak tehette, a kertekben töltötte a pandémiás heteket, ezért a kerttel kapcsolatos termékek iránt is megugrott a kereslet. Így például a zöldhulladék gyűjtésére alkalmas zsákok, az ültetéssel kapcsolatos termékkörök árucikkei (virágok, kerti szerszámok, virágföldek, balkonládák, virágkaspók, marhatrágyák és tápoldatok) is nagyon jól fogytak. A kertben azonban nem csak dolgoztak az emberek, hanem szabadidős tevékenységet is végeztek. A grill eszközök és faszén iránti kereslet például kimagaslónak bizonyult, de a napozóágyak forgalma is megduplázódott tavaly
– mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója.
Hozzátette: az éves forgalom szempontjából az első 5 helyen továbbra is hagyományos barkácspiaci termékek szerepelnek, úgymint padlólapok, csemperagasztó, száraz beton, de igen előkelő helyet foglal el a fehér falfesték is.
Az egyre növekvő vásárlói igények miatt a Praktiker 2020-ban a pécsi, Budapesten a Bécsi úti és a Váci úti áruházát újította fel, idén pedig a budapesti Mester utcai, a miskolci és szombathelyi áruházak modernizálására kerül sor több százmillió forint összegben.
A Praktiker áruházak a járványhullámok ellenére végig nyitva maradhattak, így leépítésre vagy munkaidő módosításra nem került sor a vállalatunknál. Ebben az időszakban a veszélyeztetett, időskorú, megváltozott egészségi állapotú és kisgyermeket nevelő édesanyáknak otthonmaradási lehetőséget biztosítottunk 50 százalékos bérfizetéssel, majd fizetés nélküli szabadsággal. A home office-t 3 nap alatt bevezettük a veszélyhelyzet kihirdetésekor, ahol ez kivitelezhető volt. Mai napig minden védőeszközt és segítséget biztosítunk munkatársainknak ahhoz, hogy megőrizhessék fizikális és mentális egészségüket a munkaidőben is
– tette hozzá Karl-Heinz Keth. Kiemelte: a Praktiker folytatta a társadalmi célú programjait a járvány ellenére, de áthelyezte aktivitásait az online térbe. A barkácslánc az elsők között csatlakozott a „B-terv” kezdeményezéshez, amely a pandémia miatt állásukat vesztő munkavállalóknak kínált lehetőségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.