2020-ban ugrásszerűen, 66 százalékkal bővült az új elektromos autók piaca – a 3047 tisztán elektromos modell forgalomba helyezéséhez számottevően hozzájárult a 2020. május 20-án bejelentett szerzési támogatás is.
A tavalyi pályázat rekordrohamot hozott. A keret 27 óra alatt kimerült, azonban az érdeklődés továbbra is megvan az elektromos autók iránt. Ezt nemcsak a nagyrészt a korábbi pályázati támogatással megvásárolt új autók már 1000 feletti száma mutatja, hanem az is, hogy az új autókat is kínáló használtautó.hu-n 2021 első négy hónapjában csaknem kétszer annyi keresést indítottak elektromos autókra, mint tavaly
– elemezte az adatokat Katona Mátyás, a használtautó.hu szakértője.
Az új elektromos autók hazai piacát a Datahouse Kft.-től származó információk alapján
tavaly és az idei év eddigi részében is a Kia e-Niro vezette, míg a használtautó.hu felületén tavaly és idén is az első teljes értékű villanyautónak számító Nissan Leaf bizonyult a legnépszerűbbnek.
Követői a Tesla Model S, Model 3 és Model X szériák. A piac élénkülését az is jelzi, hogy az idei év első négy hónapjában már több mint fele annyian kerestek Leafre, mint a tavalyi év egészében.
A Magyarországon futó több mint 30 ezer zöld rendszámos autó közül 2021. április végéig 14 411 volt tisztán elektromos.
Az állami támogatásnak köszönhetően megeshet, hogy év végére a hazai – helyi szinten – emissziómentes autópark 20 ezer példányosra bővüljön.
Ugyanis a kormány idén június 14. és július 2., augusztus 9. és augusztus 27. között, valamint október 11-től legkésőbb 2022. június 1-ig (vagy a keret kimerüléséig) újabb 1-1 milliárd forintos keretösszegből támogatja a környezetbarát, elektromos autók vásárlását. Az összesen 3 milliárd forintos keret erejéig immár 12 millió forintos vételárig lehet igénybe venni a 2,5 millió forintos támogatást, míg a drágább modellekhez, 15 millió forintig, immár 1,5 millió forintos ártámogatás pályázható. Újdonság, hogy a 7-9 személyes modellek esetén 14 millió forintig járhat a 2,5 milliós, 17 millió forintig a 1,5 millió forintos ártámogatás.
Ráadásul a 7-9 üléses villanyautót választó nagycsaládosok összevonhatják a számukra a 7-9 üléses modellekhez kínált 2,5 milliós és a villanyautók 1,5-2,5 milliós támogatását. Vagyis akár 5 millió forintos támogatáshoz juthatnak 14 millió forintos listaárig, míg a 17 millió forint alatti és legalább hétüléses elektromos modelleket 3 millió forintos támogatással vásárolhatják meg.
Fontos újítás a tavalyihoz képest, hogy a pályázat benyújtásának már feltétele a pályázati kiírás napja utáni megrendelés megléte, így a támogatást csakis valós vásárlók fogják megkapni.
A folyamatosan bővülő villanyautó-kínálat közben nemcsak felfelé bővült.
A Dacia először hazánkban forgalmazott elektromos kisautójának, a Springnek és az állami támogatásnak hála már 4 millió forint alatt is kapható vadonatúj villanyautó. Használt elektromos modell természetesen még ennél is olcsóbban kapható, a használtautó.hu felületén jelenleg több mint 1600 elektromos modell közül választhatunk. A már viszonylag modern, de 10 év körüli legolcsóbb példányok, mint a Citroën C-Zero és a Peugeot iOn, kicsivel 2 millió forint alatt kínálkoznak, a legtöbbször keresett Nissan Leaf pedig 2,4 millió forint körül startol
– tette hozzá Katona Mátyás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.