A Gazdasági Versenyhivatal tavasszal indított átfogó vizsgálatot az eMAGnál; 2014 júliusáig visszamenőleg vizsgálta a webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát, és megállapította: a cég tartósan tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben, amelyre ezért 200 millió forintos bírságot szabott ki . A GVH akkor kimondta:
az eMag a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amik biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
A Versenyhivatal akkor „nagyságrendileg” 4 milliárd forintnyi jóvátételre kötelezte a céget. Az eMAG most elkezdte kiküldeni korábbi vásárlóinak azokat a fél évig felhasználható, 3000 forint értékű kedvezménykuponokat, amelyek engedményt biztosítanak minden 10 000 forint feletti vásárlásból. A kupont minden jogosult e-mail üzenetben kapja meg – írja a GVH közleménye.
Az eMAG önként vállalta az elmúlt egy évben a platformon vásárlók jóvátételét, ezt a GVH bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe. Mostani közleményében a Versenyhivatal azt írja: a hasonló kötelezettségvállalások rugalmasan képesek lezárni az eljárásokat, hiszen általában nem követi őket hosszas bírósági jogvita. A döntés ilyenkor iránymutatást adhat a többi piaci szereplő számára is. Emellett további előnye, hogy olyan területre is kiterjedhet, amelyet a Versenyhivatal egyébként nem tudna kikényszeríteni – ilyen például az eMAG vállalásai a magyar vállalkozások külpiaci terjeszkedésének elősegítésére a cégcsoport külföldi platformjain.
A közleményben Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke elmondta, a hivatal 2020-ban az ügyeinek 20 százalékában fogadott el vállalásokat a cégek részéről, és zárta le eljárásait jogsértés kimondása nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.