BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
The UK Adjusts To Life Under The Coronavirus Pandemic
LONDON, ENGLAND - MARCH 23: Shoppers in an Aldi supermarket ahead of opening in London, England. Coronavirus  pandemic has spread to at least 182 countries, claiming over 10,000 lives and infecting hundreds of thousands more. (Photo by Dan Kitwood/Getty Images)

Az Aldi súlyos ütést mért a Tescóra

Az árháború nagy győztesének tűnik az Aldi Nagy-Britanniában, a háztartások kétharmada már náluk vásárol élelmiszert. Az első negyedévben több mint egymillió vásárlót szedtek el versenytársaiktól.

Újabb nagy szeletet hasított le a brit élelmiszerpiacból az otthon átszervezési problémákkal küzdő német Aldi, az árháborúban rengeteg új vásárlót térítve a maga pultjaihoz. A brit háztartásoknak immár kétharmada vásárol az Aldinál – jelentette a The Telegraph.

The UK Adjusts To Life Under The Coronavirus Pandemic
LONDON, ENGLAND - MARCH 23: Shoppers in an Aldi supermarket ahead of opening in London, England. Coronavirus  pandemic has spread to at least 182 countries, claiming over 10,000 lives and infecting hundreds of thousands more. (Photo by Dan Kitwood/Getty Images)
Fotó: Dan Kitwood

A Kantar által összegzett adatok szerint az első negyedévben a kedvező árakat kínáló lánc több mint egymillió új vásárlót gyűjtött be, forgalomban számolva pedig 300 millió fontot kasszírozott élelmiszerpiaci versenytársai, köztük a Tesco rovására. 

Nyugat-Európában az Egyesült Királyságban a legmagasabb az infláció – márciusban 10,1 százalékos éves rátát mértek –, és miután a drágulás más európai országokhoz hasonlóan visszanyeste a kiskereskedelmi forgalmat, az élelmiszerláncok árháborúba kezdtek. 

Giles Hurley, a brit leányvállalat vezérigazgatója szerint ebben a versenyben azért az Aldi van nyerőben, mert kedvező árakat tudtak kínálni a többi nagy lánchoz képest az egyre nehezebb választásokkal szembesülő vevőknek. 

Ennyi forgalmat vett el a brit Aldi versenytársaitól
 

A forgalmat tekintve ennek a harcnak a legnagyobb vesztese a Tesco, de nagy ütést vittek be az Asdának és a Morrisonsnak is.

A briteknél nem csak az üzletláncok bocsátkoztak árversenybe, a gyártók is igyekeznek lemosni magukról a gyanút, hogy a zsebüket tömnék a háztartások kárára. Alan Jope, a helyi Unilever vezérigazgatója is azt állította, hogy nem hárítják át megemelkedett költségeiket a vásárlókra. „Nem hajhásszuk a profitot semmilyen formában” – idézte a Telegraph.

Mindennek az a háttere, hogy a vállalatok profitéhségének következményeiről a drágulás felgyorsulása által sújtott gazdaságokban új kifejezés kezd el terjedni jegybanki és elemzői körökben, a greedflation – az angol greed (mohóság) és az infláció kombinációjaként.

Végre az EKB is belátta: a vállalatok mohósága hajtotta fel az inflációt

A jegybank végre rájött, hogy az igazi inflációs kockázat nem az ár-bér spirál kialakulása, hanem a vállalati profitok emelkedése.

Magyarországon a kormány a közelmúltban akciókra kötelezte az élelmiszerláncokat.

Az Aldinál a közelmúltban megszólaltak a riadócsengők, mert a két részre osztott nemzetközi birodalom északi fele, az Aldi Nord, veszteségekbe csúszott. A brit leány – ahogy a magyar is – a déli Aldi, az Aldi Süd csoportjába tartozik.

Vörös riadó az Aldinál – ezért olcsó a német boltokban az élelmiszer?

Az Alditól rendkívül nehéz adatokhoz jutni, a Handelsblatt azonban megtudta, hogy a kettéosztott német kiskereskedelmi birodalomban megszólaltak a vészcsengők, mert az északi fele veszteséges és küszködik. Általában is izgalmas kérdés, hogy a felszökő infláció időszakában a nemzetközi láncok hol termeltek profitot és hol nem, hiszen a különbség adott esetben azt takarhatja: az egyik ország vásárlói a másik állam vevőit támogatták meg a pénztárcájukból.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.