Novemberben kezdődik a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik az éves forgalom 40 százaléka – ezt a Regio Játék írja keddi közleményében.
Ennek apropója, hogy a teljes egészében magyar tulajdonú, itthon 20 százalékos részesedésével piacvezető játékforgalmazó 2300 fő részvételével friss kutatást végzett a témában. Ennek eredménye azt mutatja, hogy az előrejelzése szerint 3,5, illetve 10 százalék növekedés mellett 15 500 forintos online és 12 ezer forintos hagyományos bolti kosárértékekre lehet számítani a játékvásárlásokban.
A kereskedőnél a legnépszerűbb idei kategóriák a társasok, a kreatív-, a fejlesztő- és az építőjátékok. A LEGO és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játékbabák is közkedvelt meglepetésnek számítanak. Az internetes vásárlás egyébként még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt a cég online tranzakciószáma.
A karácsonyi időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni. „A karácsonyi játékvásárlás egyik fontos jellemzője, hogy erre az ünnepre tartogatják a szülők a legnagyobb értékű ajándékokat, ráadásul a gyerekek ilyenkor akár 3-4 játékot is kaphatnak egyszerre” – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető helyettese.
Az igazi roham november közepén kezdődik. Tízből hatan indulnak a beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást. Decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie. A novemberi vásárlási lázat a Black Friday pörgeti fel évek óta. A Regio Játék felmérése alapján minden második 14 éven aluli gyermek több, mint három ajándékot fog kapni idén karácsonyra. Ők leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt. Egy társas tökéletes választás, hiszen fejleszti a problémamegoldási és szociális készséget, javítja a koncentrációt, megmozgatja a képzelőerőt, megtanít a sportszerűségre, az információk feldolgozására és a kritikus gondolkodásra is.
Gyaraki Dávid arról is beszámolt, hogy tízből nyolc családnak nehézséget okoz a karácsonyhoz köthető többletkiadás, amelynek nagy részét az ajándékok és az élelmiszerek teszik ki. A kutatásban résztvevők egynegyede a család felnőtt tagjait egyáltalán nem, ugyanennyien pedig kis értékben ajándékozza meg. Az összes ajándékra így is a válaszadók 35 százaléka 40–80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.