Az ünnepi szezonok mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így a húsvét is. Ez az ünnep azért különösen fontos a kereskedőknek, mert a húsvéti forgalom elég megbízható előrejelzést ad egész évre – állítják az Auchan szakértői. Ennek pedig most, a vásárlóerő megtartásáért folyó versenyben különös jelentősége van, ezért is készül rá mindenki teljes erőbedobással.
A húsvétot mindig is indikátornak tartották a kereskedők, ami megbízhatóan vetíti előre az éves forgalmat. Az infláción és a fogyasztói magatartáson kívül is vannak befolyásoló tényezők, mint például, hogy hónap elejére vagy végére esik-e az ünnep, illetve mennyire kerül távol a karácsonyi kiköltekezéstől. Az idei húsvét mindkét szempontból kevéssé mondható szerencsésnek, hiszen éppen hó végén lesz, amikor a fizetések már fogytán vannak, emellett idén nagyon korán is van.
Mindezek ellenére a márciusi forgalomnál mindenképpen növekedéssel számolunk, ugyanakkor még mindig érezhető, hogy a vásárlók sokkal érzékenyebbek az árakra, mint korábban. Fontosak számukra az akciók és a kiemelt ajánlatok az ünnepi termékeknél is
– mondják az Auchan Magyarország szakemberei, akik szerint a legerősebb időszak az ünnep előtti hét.
Az Auchan szerint jellemzően 2000–5000 forint között mozognak idén a sonkaárak. Az áruházláncnál nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy mindenki megtalálhassa a pénztárcájának és az ízlésének megfelelő terméket, így negyvenféle sonkát tartanak a kínálatban. A klasszikus húsvéti sonkán kívül idetartoznak a fogyasztók által idesorolt termékek is, mint például a tarja-, a csülök-, a lapocka-, az oldalas- és pulykatermékek. Az Auchan szerint közel 400 tonna terméket fognak értékesíteni húsvétig ebből a termékkörből.
Az Auchan szerint idén is a csülök és a lapocka fog a legjobban fogyni.
Húsvétkor a sonka mellett az édesség a másik kötelező elem a háztartásokban. A két legnagyobb részt a csokinyuszik és a csokoládétojások képviselik, azonban a választékban különböző egyéb figurák is helyet kapnak a szezonális desszertekkel együtt. Az Auchan kiemelt figyelmet fordít a prémiumszegmensre, elsősorban a desszerteknél, de a csokifigurák esetében is bőven vannak prémiumtermékek a polcokon.
Ugyancsak széles a termékkínálat az Auchanban a húsvéti dekorációkból és lakásfelszerelés-termékekből is. Az ünnepi készülődés nyilván megterheli a háztartásokat, de az a jó híre az áruházláncnak, hogy
tavalyhoz képest egész évben hétezer termék lett olcsóbb az Auchanban.
Ehhez jönnek hozzá az OkAuchan akciók, amelyek 3000 terméket érintenek, ahol a kedvezmény mértéke 15 százaléktól akár 40 százalékig is terjedhet. Ez a termékkör hetente-kéthetente változik, hogy mindenki megtalálja köztük a kedvére valót. A permanensen kedvező áron kínált 7000 termékkel együtt tehát az Auchanból vásárolva idén érezhetően olcsóbban kijön egy teljes háztartás fenntartása, mint tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.